سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عیب یابی آب سرد کن یخچال فریز دوو

عیب یابی آب سرد کن یخچال فریز دوو:یخچال جزء لوازمی است که توسط تمامی اعضای خانواده استفاده می‌شود. تهیه آب سرد و یخ یکی از وظایف اصلی یخچال‌های دوو امروزی شده است. سیستم آب سردکن و یخ‌ساز یخچال دوو، آب ورودی را ابتدا تصفیه کرده سپس آن را سرد یا به یخ تبدیل می‌کند و هنگام نیاز تحویل می‌دهد. سیستم دسپنسر ممکن است به دلایل مختلفی درست کار نکند. در این نوشته، این دلایل را بررسی و توضیح می‌دهیم. می‌توانید از این راهنمایی‌ها برای عیب‌یابی و تعمیر یخچال دوو استفاده کنید.

دوو

 

عیب یابی آب سرد کن یخچال فریز دوو:

فیلتر آب یخچال دوو

بعضی یخچال‌های دوو به فیلتر آب مجهز هستند که وظیفه‌ی آن گرفتن مواد اضافی آب ورودی به یخچال دوو است که ممکن است با تصفیه‌های آب شهری هنوز باقیمانده باشند. بیشتر فیلترها از شامل کربن و یک فیلتر پارچه‌ای ساخته شده‌اند. به مرور زمان فیلتر گرفته می‌شود و جریان آب به دیسپنسر کاهش یا قطع می‌شود. اغلب تولیدکننده‌ها توصیه می‌کنند که هر شش ماه یک بار این فیلتر تعویض شود. ولی زمان تعویض این فیلتر به آب محلی شما بستگی دارد. محل قرارگیری فیلتر در یخچال‌ها متفاوت است ولی درسترسی و تعویض آن آسان می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر در این مورد به دفترچه‌ی راهنمای یخچال‌تان مراجعه کنید.

چه مشکلاتی ممکن است برای یخ ساز و آب سرد کن یخچال فریزر دوو ایجاد شود؟

1.کاهش جریان اب خروجی از دستگاه

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای آب سرد کن یخچال دوو ایجاد شود، کاهش جریان آب خروجی می باشد که علت آن خرابی فیلتر دستگاه می باشد معمولا فیلتر را باید در بازه های زمانی مشخصی تعویض کرد و در صورت بی توجهی به این مورد، رسوبات و مواد اضافی موجود در آب ورودی لوله های داخلی را مسدود می شود و میزان آب خروجی به شدت کاهش خواهد یافت. شما باید با توجه به زمان اشاره شده در کاتالوگ یخچال فریزر دوو جهت تعویض فیلتر آب سرد کن اقدام کنید.

2.آب وارد محفظه ی داخلی دستگاه یخچال دوو نمی شود.

سیستم دستگاه به این صورت طراحی شده است که آب لوله کشی وارد محفظه ی داخلی آبسرد کن می شود و سپس به شیر خروجی دستگاه منتقل می گردد. اگر آب وارد محفظه ی دستگاه نشود، به احتمال زیاد شیر ورودی آب دچار مشکل شده و برای بررسی مشکل ابتدا لازم است که از اتصال یخچال فریزر دوو به برق و نداشتن نوسانات برقی اطمینان حاصل کنید، سپس بررسی نمایید که لوله ی ورود آب به درستی و در جای مناسب قرار گرفته است و گرفتگی در لوله ایجاد نشده باشد.

البته می توانید به منظور افزایش سرعت عمل انجام این اقدامات تمامی کار را به متخصصان بسپارید و از خدمات سرویس و چکاپ دوره ای مجموعه های مختلف نظیر تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی دوو توربو سرویس بهره مند شوید.

یخچال فریزر

3.از کار افتادن یخساز دستگاه

نحوه ی کار قسمت یخ ساز یخچال فریزر دوو به این گونه است که آب پس از خروج از فیلتر وارد محفظه ی آن شده و بعد از قرار گرفتن در دمای لازم، یخ های ایجاد شده وارد محفظه خروجی دستگاه می شوند. اگر هر گونه اختلالی در این عملیات ایجاد شده باشد؛ ابتدا از روشن بودن سیستم یخساز دستگاه مطمئن شوید. برای بررسی این موضوع از روی پنل دستگاه و همچنین با توجه به توضیحات نوشته شده در داخل دفترچه ی راهنمای یخچال فریزر دوو روشن بودن این سیستم را چک نمایید و سپس بررسی کنید که آب ورودی به آن مسدود نشده باشد و همچنین از سالم بودن فیلتر ها نیز اطمینان حاصل نمایید.

اگر با چک کردن این موارد باز هم نتوانستید مشکل اصلی را شناسایی کنید؛ احتمالا نقص ایجاد شده ناشی از خرابی موتور سیستم یخ ساز دوو و یا مشکل در سنسور ها می باشد که به دلیل تخصصی بودن این موضوع پیشنهاد می شود از افراد با تجربه و متخصصان تعمیرات یخچال فریزر و تعمیرات دوو کمک بگیرید.