سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد ترموفیوز یخچال فریزر ال جی و ویژگی های آن

کاربرد ترموفیوز یخچال فریزر ال جی و ویژگی های آن:ترموفیوز یخچال فریزر ال جی، ترمودیسک ، نحوه تست ، انواع ترموفیوز ، کارایی ترموفیوز ، دلایل خراب شدن ترموفیوز ، مشکلاتی از یخچال که به ترموفیوز یا ترمودیسک مرتبط میباشد ، آزمایش ترمودیسک ، محل نصب و ترمودیسسک الکترواستیل و یخچال فریزر ال جی را برای شما عزیزان در این مقاله به صورت کامل شرح داده ایم . توجه : برای تعمیر یخچال فریزر ال جی، تعویض ترمودیسک یخچال فریزر ال جی، تعویض ترموفیوز یخچال فریزر ال جی و یا تامین قطعات با توربو سرویس در ارتباط باشید

ال جی

 

کاربرد ترموفیوز یخچال فریزر ال جی و ویژگی های آن

از مشکلاتی که یخچال فریزر های ال جی بدون برفک دارند این است که اواپراتوری که در قسمت بالا قرار دارد دچار یخ زدگی می شود و همچنین بخش پایین دستگاه اصلا سرد نمی شود . حتی کارکرد موتور نیز اختلال پیدا می کند. در این حالت اگر شما یخچال فریزر ال جی را از برق بکشید و سپس دوباره وصل کنید برای مدتی کار می کند اما بار دیگر موتور یخچال فریزر ال جی با مشکل مواجه خواهد شد. شما باید در اینجا قطعات ترمو دیسک وترمو فیوز و هیتر را بررسی کنید زیرا احتمال سوخت بودن آن ها وجود دارد .

آشنایی با ترموفیوز یخچال فریزر ال جی:

این قطعه در یخچال فریزرهای ال جی که از سیستم بدون برفک یا به اصطلاح نوفراست بهره می برند وجود دارد و اهمیت زیادی دارد و همچنین وظیفه کنترل کردن دمای هیتر المنت نفراست را بر عهده دارد.اساس کار ترموفیوزها در یخچال فریزر ال جی بدون برفک به این صورت است که در دمای مشخصی سوخته می شود تا برای بخش هیتر المنت دستگاه مشکلی پیش نیاید. دمایی که در مورد عملکرد ترموفیوز ها وجود دارد از 72 تا 82 درجه سانتی گراد می باشد.توجه داشته باشید در صورتی که اگر ترمو فیوز نباشد درصد احتمال آتش سوزی یخچال فریزرهای ال جی بی برفک به نحو چشمگیری افزایش می یافت البته اگر در کنار این مسئله ترمودیسک و تایمر دیفراست یا تایمر برفک زدای یخچال فریزر ال جی کار نکند. در گذشته ترموفیوز را به کار نمی بردند به دلیل اینکه که یخچال فریزر ها ال جی دارای تایمری 25 -30 دقیقه ای بودند و این تایمر باعث این می شد که المنت از مدار خارج شود . امروزه دیفراست تایمر در مدار قرار می گیرد البته به صورت غیرفعال و تا هنگامی که بخش ترمودیسک به تایمر برای شروع کار پیام ارسال نکند المنت در مدار باقی می ماند بنابراین برای اینکه از افزایش دما و سایر مخاطرات جلوگیری شود قطعه ای بنام ترموفیوز را برای دستگاه تعبیه کرده اند.نحوه تنظیم شدن یک قطع ترمو فیوز می تواند بصورت دستی و خودکار باشد.

چند نکته در ارتباط با ترموفیوز یخچال فریزر ال جی

1- اتصال ترموفیوز با المنت به صورت سری است.

2- تنظیم یک ترموفیوز هم به صورت دستی ممکن است و هم به صورت اتوماتیک.

3- در صورتی که ترموفیوز در یخچال فریزر ال جی بدون برفک وجود نداشته باشد خطر آتش سوزی افزایش خواهد یافت.

4- توصیه می‌شود به صرف آن که یخچال فریزر ال جی دارای ترمودیسک است آن را بدون ترموفیوز نگذارید. ترمودیسک تقریباً مانند ترموستات عمل می‌کند، به این گونه که آن هنگام که دما به منفی 5 درجه برسد ترمودیسک اجازه می‌دهد که برق به هیتر برسد و در دمای مثبت 5 درجه نیز جریان برق هیتر المنت نفراست توسط آن قطع می‌شود. وجود مشکل در ترمودیسک یخچال فریزرهای ال جی بدون برفک همراه است با افزایش برفک و در نتیجه کاهش کارایی یخچال.

5- البته وجود مشکل در ترموفیوز یخچال فریزر ال جی نیز افزایش برفک را در پی دارد چرا که به طور ساده اگر بخواهیم از مزیت ترموفیوز یا فیوز حرارتی بگوییم می‌توانیم به این نکته اشاره داشته باشیم که ترموفیوز موجب آب شدن برفک‌ها می‌شود.

یخچال

آسیب دیدگی در ترموفیوزها :

ترموفیوز ها یک نوع کلید از نوع امنیتی جهت کنترل کردن گرمای تولیدی هیترالمنت هستند. در مورد یخچال فریزرهایی ال جی که دارای سیستم بدون برفک هستند. این قطع بصورت سری با هیتر المنت رابطه برقرار می کنند.

اگر برای ترموفیوز اختلالی رخ دهد برای مثال دچار سوختگی شود به دلیل نوع رابطه ای که با هیترالمنت دارد که این رابطه از نوع سری است، جریان برق قطع خواهد شد و در نتیجه مشکل کاهش سرمای درونی یخچال وهمچنین تولید برفک را خواهیم داشت. بنابراین در صورت سوختگی این قطعه به تعویض آن اقدام کنید. ترموفیوز ها باعث آب شدن برفک ها می شوند.

قرار دادن ترموفیوز در سیستم یخچال فریزرهای ال جی نفراست به این دلیل است که از آتش سوزی جلوگیری یا احتمال آن را کم کند. بنابراین برای انتخاب ترموفیوز باید کیفیت را مدنظر قرار داد.

گاهی اوقات تکنسین هایی هستند که در کمال تعجب ترموفیوز یخچال فریزر ال جی را از مدار خارج می کنند و نسبت به آن بی تفاوت هستند که این عمل احتمال آتش سوزی را بالا می برد. توجه به این نکته ضروری است که ترمودیسک را نباید به عنوان جایگزینی برای ترموفیوز استفاده کرد. اتثال ترموفیوز باید عادی باشد به عبارت دیگر اتصال آن کوتاه باشد.

ترموفیوز ها مانند یک دماسنج عمل می کنند و هر مقدار گرما که توسط المنت دستگاه تولید شود را اندازه گیری می کنند وهر چه این بیشتر بالاتر برود احتمال خروج المنت از مدار افزایش پیدا می کند در نتیجه احتمال آتش سوزی وجود دارد بنابراین باید هوشیار بود و در صورت مشاهده این شرایط حتما با یک تعمیرکار یخچال فریزر ال جی ارتباط برقرار کنید.

چه دلایلی باعث خراب شدن ترموفیوز یخچال فریزر ال جی می شود ؟

ترموفیوز ها یک نوع کلید از نوع امنیتی جهت کنترل کردن گرمای تولیدی هیترالمنت هستند. در مورد یخچال هایی که دارای سیستم بدون برفک هستند. این قطع بصورت سری با هیتر المنت رابطه برقرار می کنند.

اگر برای ترموفیوز اختلالی رخ دهد برای مثال دچار سوختگی شود به دلیل نوع رابطه ای که با هیترالمنت دارد که این رابطه از نوع سری است، جریان برق قطع خواهد شد و در نتیجه مشکل کاهش سرمای درونی یخچال فریزر ال جی وهمچنین تولید برفک را خواهیم داشت. بنابراین در صورت سوختگی این قطعه به تعویض آن اقدام کنید. ترموفیوز ها باعث آب شدن برفک ها می شوند.

گاهی اوقات تکنسین هایی هستند که در کمال تعجب ترموفیوز یخچال فریزر ال جی را از مدار خارج می کنند و نسبت به آن بی تفاوت هستند که این عمل احتمال آتش سوزی را بالا می برد. توجه به این نکته ضروری است که ترمودیسک را نباید به عنوان جایگزینی برای ترموفیوز استفاده کرد. اتصال ترموفیوز باید عادی باشد به عبارت دیگر اتصال آن کوتاه باشد.

ترموفیوز ها مانند یک دماسنج عمل می کنند و هر مقدار گرما که توسط المنت دستگاه تولید شود را اندازه گیری می کنند وهر چه این بیشتر بالاتر برود احتمال خروج المنت از مدار افزایش پیدا می کند در نتیجه احتمال آتش سوزی وجود دارد بنابراین باید هوشیار بود و در صورت مشاهده این شرایط حتما با یک تکنسین ارتباط برقرار کنید.

محل نصب ترموفیوز

ترموفیوز به صورت سری به هیتر المنت یخچال فریزر ال جی وصل می شود و در مدار یخچال فریزرهای نوفراست قرار دارند .