سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعویض ترموستات یخچال فریزر آ ا گ در تهران کرج

 

تعویض ترموستات یخچال فریزر آ ا گ در تهران کرج:تعویض ترموستات یخچال ، کارایی ترموستات یخچال ، تنظیم درجه ترموستات یخچال ، تعمیر ترموستات یخچال ، پیچ ترموستات یخچال ، ترموستات سه فیش یخچال ، قیمت ترموستات یخچال و مدل های آن . در این مقاله ، هر آنچه که باید از تعویض ترموستات یخچال بدانید را آورده ایم ، در نظر داشته باشید شما عزیزان برای تعویض ترموستات یخچال خود میتوانید از خدمات توربو سرویس بهره مند شوید .

ترموستات


تعویض ترموستات یخچال فریزر آ ا گ در تهران کرج

ترموستات یخچال یکی از مهمترین قطعات تعبیه شده در لوازم خانگی است ، کار ترموستات یخچال آ ا گ این است که دمای داخلی یخچال را براساس دمای تنظیم شده کنترل کند ، در فصل های مختلف درجه بندی دمای ترموستات نیز متغیر است که باعث کاهش مصرف انرژی و همچنین عمر طولانی تر یخچال آ ا گ می شود .

خرابی ترموستات یخچال آ ا گ

در صورتی که دما افزایش بیابد ترموستات پیامی به کمپرسور می دهد تا افزایش دما را کنترل کند و کمپرسور هوای سرد را داخل یخچالآ ا گ افزایش می دهد و پس از آن کمپرسور یخچال خاموش می شود ، اگر یخچال آ ا گ به صورت ناگهانی خاموش شود یا کارکرد کمپرسور دچار مشکل شده باشد و منظم کار نکند قطعه ترموستات معیوب شده است و برای تعمیر آن باید اقدام کرد .

برای بررسی خرابی ترموستات یخچال آ ا گ ،  کمپرسور را چک کنید اگر سرد باشد نمایانگر خرابی ترموستات است و هم چنین سیم برق پشت یخچال آ ا گ را از لحاظ اتصال صحیح بررسی کنید .

چنانچه ترموستات یخچال آ ا گ شما عزیزان خراب شده است و نیاز به تعمیر یخچال آ ا گ دارید میتوانید از خدمات نمایندگی تعمیرات  یخچال فریزر آ ا گ توربو سرویس بهره مند شوید .

تنظیم درجه ترموستات یخچال آ ا گ

تنظیم کردن ترموستات یخچال آ ا گ با توجه به مدل یخچال آ ا گ و هم چنین فصل های مختلف متفاوت خواهد بود ، دمای معمول باید بین 2 تا 5 درجه سانتی گراد باشد ، این دما برای مواد درون یخچال آ ا گ مناسب است ؛ این دما در فصل زمستان باید 1 تا 2 درجه سانتی گراد باشد و در تابستان بین 2 تا 4 درجه سانتی گراد برای یخچال آ ا گ و مواد داخل آن مناسب خواهد بود . در یخچال های آ ا گ طبقات مختلفی تعبیه شده است که دما در طبقه ای با طبقه دیگر متفاوت است ، به همین دلیل قرار دادن هر مواد غذایی در طبقه مناسب آن بسیار حائز اهمیت است ،

مواد پروتئینی مانند قارچ و گوشت ها باید در طبقه سردتر قرار بگیرد تا فاسد نشوند و سبزیجات در دمای متعادل تری تا یخ نزنند ، نوشیدنی ها را معمولا در درب یخچال قرار می دهند که از گرم ترین طبقات یخچال آ ا گ محسوب می شود . همچنین این نکته را فراموش نکنید یخچال آ ا گ باید در جای درستی قرار بگیرد دور از تابش مستقیم خورشید و هم چنین دور از وسایل گرمازا مثل اجاق گاز .

 یخچال

تعویض ترموستات یخچال آ ا گ

اینکه ترموستات یخچال آ ا گ شما خراب است یا نه ؟ بستگی به تشخیص و عیب یابی تعمیرکار دارد ، چنانچه نیاز به تعمیر یخچال آ ا گ پیدا میکنید باید از خدمات نمایندگی مربوطه استفاده نمایید تا با اطمینان و خیال راحت از عیب یابی درست به رفع عیب بپردازید .

چرا ترموستات یخچال آ ا گ باید تعویض گردد ؟

تعویض ترموستات یخچال آ ا گ به علت تشکیل یخ و برفک ، یکسره کار کردن کمپرسور ، عدم خنک کاری کامل ، کالیبره نبودن انجام می گیرد .اگر مشکل کنترل دما در یخچال آ ا گ به وجود بیاید نیاز به تعمیر ترموستات یخچال آ ا گ دارید .

وسایل مورد نیاز برای تعمیر ترموستات جدید پیچ گوشتی و انبردست است .

آموزش تعویض ترموستات یخچال آ ا گ

  •     در ابتدا حتما دو شاخه را از پریز بکشید تا خطری در هنگام تعمیر ترموستات شما را تهدید نکند.
  •     پس از آن با پیچ گوشتی به آرامی درجه دما را در بیاورید .
  •     شفت ترموستات که با مهره ای متصل است را با انبردست شل کنید .
  •     در قدم بعد پیچ متصل کننده  ترموستات به یخچال آ ا گ را با پیچ گوشتی چهارسو باز کنید .
  •     پیچ ترموستات ممکن است در پشت درپوش تعبیه شده باشد ، پس از باز کردن پیچ می توانید به ارامی ترموستات را از یخچال آ ا گ جدا کنید .
  •     ترموستات را از پوشش روی آن جدا کنید تا به اتصالات ترموستات دسترسی پیدا کنید قبل از هر اقدامی در این قسمت از اتصالات عکس بگیرید تا در زمان اتصال ترموستات جدید دچار مشکل نشوید .
  •     پس از عکس گرفتن اتصالات را از ترموستات جدا کنید ؛ روکش مویی که در دیوار داخلی یخچال تعبیه شده است را خارج کنید ، روکش لوله مویی را باید در اورید و به لوله مویی جدید بکشید پس از انجام این کار لوله مویی را در جای خود قرار دهید و اتصالات را مانند عکسی که گرفته اید متصل کنید .
  •     ترموستات را در جایش قرار دهید و مهره شفت را با انبردست محکم کنید .
  •     سیم ها را منظم قرار دهید ( نصب نادرست سیم ها به قطعات یخچال آ ا گ آسیب می رساند پس دقت کنید ) و پوشش ترموستات را قرار دهید و ترموستات را در دیوار یخچال آ ا گ قرار دهید .
  •     پیچ باکس ترموستات را که در ابتدا باز کردید را ببندید و پوشش آن را روی آن قرار دهید .
  •     پس از انجام این مراحل کار تعویض ترموستات تمام است می توانید دوشاخه را به پریز متصل کنید و کارکرد ترموستات را بررسی کنید .