سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه تست کمپرسور یخچال فریزر هیمالیا در تهران

نحوه تست کمپرسور یخچال فریزر هیمالیا در تهران: کمپرسور یخچال فریزر هیمالیا به عنوان قلب تپنده یخچال هیمالیا می باشد و بسیاری از عوامل یخچال در راستای بهبود عملکرد کمپرسور کار می کنند . به همین دلیل هر گاه یک مشکل در یخچال فریزر هیمالیا دیده می شود ممکن است یکی از عواملی که ایراد پیدا کرده باشد کمپرسور یخچال فریزر هیمالیا باشد .برای اطمینان از این موضوع باید اقدام به بررسی و چک کردن کمپرسور یخچال فریزر هیمالیا شود ولی بهتر است به منظور عیب یابی کمپرسور یخچال فریزر هیمالیا ابتدا کار کمپرسور را بدانیم  .

یخچال

نحوه تست کمپرسور یخچال فریزر هیمالیا در تهران

کمپرسور یخچال فریزر هیمالیا از اجزائی الکترونیکی، اجزائی مکانیکی و قسمت گازهای یخچال فریزر هیمالیا تشکیل شده است. هر یک از این اجزا خود به قطعات و اجزا کوچک تری تقسیم می شوند که به همین دلیل هنگامی که نیاز به تست کمپرسور یخچال فریزر باشد ممکن است منظور هر یک از این قطعات هم باشد.

کمپرسور در شرایط سالم باید به خوبی کار فشرده کردن گاز مبرد و گردش آن را در لوله های اواپراتوی انجام دهد و سپس گاز را در کندانسور خنک و به مایع تبدیل کند. هر گاه این فرآیند به خوبی انجام نشود ممکن است با نشانه هایی مثل سر و صدای زیاد، بو، گرمی یخچال و یا لرزش خود را نشان دهد.

حال برای شفافیت و عیب یابی بهتر کمپرسور یخچال فریزر هیمالیا بهتر است با شناخت مشکل کمپرسور به بررسی و تست کمپرسور یخچال فریزر هیمالیا بپردازیم. در زیر به نوع عیب و روش تست آن ( نحوه تست کمپرسور یخچال فریزر هیمالیا ) اشاره خواهیم کرد:

با مقاله نحوه تست کمپرسور یخچال فریزر هیمالیا همراه باشید :

کمپرسور کالا خاموش است و کار نمی کند

به دو روش باید این عیب کمپرسور تست شود:

    تست به وسیله اهم متر

باید برق یخچال فریزر هیمالیا را قطع کنید و سیم های کمپرسور را ابتدا چک کنید. برای این کار باید مقدار مقاومت دو سر سیم بررسی شود. در حالت نرمال مقاومت سیم پیچ کمپرسور خطی 6 تا 8 اهم است. بنابراین پایین تر و یا بالاتر بودن میزان اهم نشان دهنده خرابی کمپرسور یخچال فریزر هیمالیا است.

تست جریان کمپرسور یخچال فریزر هیمالیا

جریان کمپرسور یخچال فریزر هیمالیا حدود یک آمپر است. برخی از مواقع به دلیل گرفتگی مدار سرمایش و یا بالا رفتن فشار گاز در ورودی کمپرسور و یا به دلیل خرابی کمپرسور یخچال فریزر هیمالیا، سیم پیچ کمپرسور جریان اضافی می کشد.

    تست کمپرسور بصورت مستقیم

برای این کار باید کمپرسور را به منبع مستقیم برق اتصال دهید و سلامت آن را تست کنید. البته این روش باید ظرف مدت چند ثانیه انجام شود و فورا برق قطع شود. در صورت سالم بودن کمپرسور، به راحتی کار خواهد کرد. البته باید از یک خازن 8 میکرو فارادی برای این تست انجام شود.

    بررسی خرابی کمپرسور به صورت ظاهری

کمپرسور یخچال فریزر هیمالیا دارای روغن روشن و تمیزی است. بنابراین اگر در هنگام شستشو سیکل روغن کمپرسور این روغن سیاه کدر باشد نشان می دهد که کمپرسور خراب شده و باید تعویض شود.در شرایط عادی که کمپرسور کار خود را انجام می دهد و روغن تمیز است نیازی به تعویض این روغن مثلا در دوره های بازدید یخچال فریزر هیمالیا نیست.اما همیشه مشکلات فنی باعث خرابی کمپرسور نمی شود. گاهی اگر در تست ها مشخص شد که کمپرسور سالم است باید عوامل دیگر تست شوند. مانند برد یخچال در زمان هایی که ارور راه انداز کمپرسور داریم.

یخچال فریزر

نحوه تست موتور یخچال فریزر هیمالیا

نحوه تست کمپرسور یخچال را برای شما عزیزان در مجموعه توربو سرویس شرح داده ایم :

سایر مواردی که باید در تست کمپرسور یخچال فریزر هیمالیا مد نظر قرار داد عبارتند از:

سیم کشی بین برد و کمپرسور یخچال

•                 سیم های برق کمپرسور

•                 فن کندانسور

•                 فن اواپراتور

•                 نشتی گاز کمپرسور

•                 گرفتگی و انسداد لوله مویی

•                 اضافه شارژ گاز کمپرسور

•                 جام کردن پیستون کمپرسور و ...

همانگونه که عنوان شد خرابی کمپرسور یخچال فریزر هیمالیا بر کارکرد اصلی یخچال فریزر اثر گذار است و وقتی که کمپرسور دچار ایراد شود همیشه نشانه‌ های ظاهری در کنار ارورهای نوع پیشرفته یخچال فریزر هیمالیا این موضوع را نشان می دهند.