سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش تعویض لاستیک دور درب یخچال فریزر امرسان

روش تعویض لاستیک دور درب یخچال فریزر امرسان:اگر کمپرسور یخچال امرسان شما دائما کار میکند که منجر به مصرف بیش از حد انرژی و کاهش عمر یخچال امرسان میشود، ممکن است به خاطر خرابی درب یخچال امرسان باشد. بصورت ایده آل ، هوای سرد داخل یخچال هیچ وقت گرم نمیشود و یخچال دما را در یک رنج خاص همواره حفظ میکند. البته ما در طول شبانه روز درب یخچال امرسان را زیاد باز و بسته میکنیم. در اینجا نکاتی را در خصوص سالم نگهداتشن درب یخچال امرسان و عدم نفوذ هوای گرم به درون یخچال امرسان متذکر میشویم.

گسکت


روش تعویض لاستیک دور درب یخچال فریزر امرسان:

سرویس لاستیک دور درب یخچال:

زمانی که لاستیک دور درب یخچال امرسان که معمولا یک لاستیک درزبند یک تکه ای است خشک میشود و یا ترک میخورد، بازده یخچال به شدت افت میکند. لاستیک دور درب را با یک عدد اسکناس از نظر درزبندی مناسب چک کنید بصورتی که اسکناس را بین لاستیک و ستون یخچال امرسان قرار دهید . درب یخچال را ببندید . اسکناس نباید بازی داشته باشد . اگر اسکناس به سختی جابجا میشود و یا اصلا جابجا نمیشود یعنی لاستیک دور درب یخچال امرسان کار درزبندی را به خوبی انجام میدهد. اما اگر اسکناس بیفتد، لاستیک دور درب یخچال امرسان خراب شده و باید تعویض شود. از چند نقطه لاستیک دور درب یخچال را تست کنید. قبل از اینکه لاستیک را تعویض کنید لولاهای درب را از نظر نشتی چک کنید.

نحوه تعویض لاستیک دور درب یخچال امرسان:

1- از مدل یخچال امرسان خود اطلاع داشته باشید و هنگام خرید  لاستیک دور درب یخچال امرسان، مارک یخچال امرسان را بخرید.اگر هم از مدل یخچال خود مطمئن نیستید یک برش کوچک از لاستیک دور درب یخچال امرسان خود بزنید و هنگام خرید به فروشنده آنرا نشان دهید تا لاستیک مطابق با آنرا به شما بدهد.

اگر لاستیک مورد نظر باید سفارش داده شود، با استفاده از یک تکه لاستیک که به اندازه قسمت بریده شده لاستیک دور درب یخچال امرسان تهیه کرده اید ، قسمت بریده شده را بچسبانید تا از ورود هوای گرم به داخل یخچال جلوگیری شود تا زمانیکه لاستیک دور درب یخچال امرسان سفارش داده شده به دستتان برسد.

2-به لاستیک دور درب اجازه دهید تا 24 ساعت در دمای اتاقی که یخچال امرسان در آن قرار دارد، نگهداشته شود تا به دما و رطوبت مناسب برسد یا اینکه لاستیک دور درب را در آب ولرم قرار دهید تا قابل نصب باشد.

3-لاستیک قدیمی را باز کنید. لاستیک دور درب توسط پیچ، کلیپس یا چسب به دور یخچال فریزر امرسان نصب میشود. لاستیک احتمالا دارای یک نوار نگهدارنده میباشد که شکل آنرا حفظ کرده و یک راهنما یا گاید مونتاژی را فراهم می آورد.

نوار گسکت

در برخی از یخچالها امرسان، لاستیک ممکن است توسط لبه قاب درب  یخچال امرسان ، مهار شده باشد. قاب یا پنل توسط کلیپس های فشاری از جنس فنر فولادی و یا پیچ خودکار و یا پیچ و مهره بسته میشود. برای باز کردن لاستیک یا نوار دور درب یخچال، نگهدارنده های لاستیک دور در یخچال امرسان را باز کنید. هرگونه نوار نگهدارنده دیگری را نیز در صورت وجود باز کنید و همچنین نگهدارنده پنل در یخچال امرسان را باز کنید.