سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عیب یابی و مشکلات یخساز یخچال فریزر سامسونگ

عیب یابی و مشکلات یخساز یخچال فریزر سامسونگ:یخچال‌ و فریزرهای سامسونگ یکی از پرفروش‌ترین و معتبرترین یخچال‌وفریزرها در ایران می‌باشند. خدمات پس ازفروش به همراه امکانات و سایر ویژگی‌های این برند سبب محبوبیت آن در بین کاربران شده است ولی در برخی از مواقع مشکلاتی برای دستگاه‌های مختلف پیش می‌آید که شما می‌توانید با متخصصان کاربلد و معتمد تماس حاصل کرده و مشکلات خود را رفع کنید.

یخچال


عیب یابی و مشکلات یخساز یخچال فریزر سامسونگ

مهم‌ترین علت‌های که سبب کار نکردن یخساز یخچال فریزر سامسونگ می‌شود را از مهم‌ترین آیتم مرتب شده است. پیشنهاد می‌کنیم تا از آیتم‌های اول شروع کنید.

1: دمای فریزر بالای 10 درجه فارنهایت (12- درجه سلسیوس)

مهم‌ترین علت کار نکردن یخساز یخچال سامسونگ مربوط به دمای بالا دستگاه می‌باشد. اگر دمای فریزر بالای 10 درجه فارنهایت (12- درجه سلسیوس) باشد، یخساز کارایی و بهره‌وری لازم را در تولید قالب‌های یخ نخواهد داشت. دمای فریزر باید بین صفر الی 5 درجه فارنهایت (18- الی 15- درجه سلسیوس) تنظیم شود تا یخساز به درستی و با کارآیی لازم کار نماید.

2: شیر ورودی آب یخچال سامسونگ

علت دیگر کار نکردن یخساز یخچال فریزر سامسونگ می‌تواند شیر ورودی آب باشد. شیر ورودی آب یک شیر کنترل الکتریکی است که آب را به سمت آب سرد کن و یخساز هدایت می‌کند. اگر شیر خراب باشد یا فشار آب کم باشد، شیر ورودی باز نخواهد شد و باعث کار نکردن یخساز می‌شود. در نتیجه، یخساز نیز قالب یخ تولید نخواهد کرد.

3: مجموعه سیستم یخساز یخچال سامسونگ

یک قطعه یا یک قسمت از سیستم یخساز می‌تواند معیوب باشد و باعث کار نکردن یخساز یخچال فریزر سامسونگ شما شود. از آن‌ جایی که بیشتر قطعات یخسازها مجزا از هم فروخته نمی‌شود، شاید مجبور به خرید و تعویض کل مجموعه سیستم یخساز شوید. قبل از تعویض سیستم یخساز، شیر ورودی آب، لوله آب و فن را بررسی نمایید.

4: ماژول یخساز یخچال سامسونگ

ماژول یخساز مجهز به موتوری است که بازوهای بیرون بر یخ را می‌گرداند و سینی حامل یخ را می‌چرخاند تا قالب‌های یخ به دورن سطلک یخ بیفتند. زمانی که ترموستات یا سنسور سینی یخ دمای بالای 15 درجه فارنهایت را تشخیص دهند، موتور گردش می‌کند تا قالب‌های یخ را بیرون بدهد.

در قسمت نهایی این چرخه، ماژول یخساز جریان برق شیر ورودی آب را وصل می‌نماید تا سینی دوباره از آب پر شود.

5: فشار کم سیستم آب خانگی یخچال سامسونگ

یک علت ساده برای کار نکردن یخساز یخچال سامسونگ می‌تواند فشار کم آب باشد. ممکن فشار آب خانه‌تان ناکافی باشد. شیر ورودی است که آب را به آب سردکن هدایت می‌کند. حداقل فشار آب برای عملکرد صحیح شیر 20 psi است. جریان آب را چک کرده و فشارش را تست نمایید تا بیشتر از 20 psi باشد.

6: کلید درب یخچال سامسونگ

کلید درب هنگام باز بودن درب یخچال، سیستم آب سردکن و یخساز را خاموش می‌کند. اگر کلید در خراب شود، آب سردکن دیگر روشن نمی‌شود. برای تشخیص خرابی کلید در، از یک مولتی‌متر برای تست اتصال جریان استفاده نمایید.

اگر اتصال جریانی هنگام فعال بودن کلید وجود نداشت، آن را تعویض نمایید.

علت 7: بورد کنترل سطح یخ یخچال سامسونگ

برخی یخچال‌ها از یک پرتو مادون قرمز برای تشخیص سطح یخ در سطلک یخ استفاده می‌کنند. زمانی که سطح یخ به لبه بالای سطلک برسد، مانعی در مسیر پرتو مادون قرمز می‌شود.

آن گاه بورد کنترل یخساز را خاموش می‌نماید. زمانی که سطح یخ دوباره از مسیر پرتو پایین‌تر آید، بورد کنترل بوسیله یک سیگنال، یخساز را به تولید بیشتر یخ موظف می‌سازد.

یخساز

علت 8: فیلتر آب یخچال سامسونگ

علت دیگری برای کار نکردن یخساز یخچال سامسونگ فیلتر آب است. فیلتر آب مسدود شده می‌تواند جریان آزاد آب را به آب سردکن محدود نماید و عملکرد صحیح یخساز را مختل نماید. برای اطمینان از جریان پذیری و کیفیت مناسب آب، فیلتر را باید هر 6 ماه یک بار تعویض نمود.

علت 9: ترموستات قالب یخساز یخچال سامسونگ

ترموستات قالب یخساز دمای قالب یخ (سینی یخ) را رصد می‌کند. زمانی که قالب به دمای مناسب برسد، یخساز قالب‌های یخ را خارج می‌کند و قالب یخ را دوباره با آب پر می‌نماید. اگر ترموستات قالب یخ معیوب باشد، یخساز دیگر یخ تولید نخواهد کرد.

برای تشخیص خرابی ترموستات قالب یخ، از یک مولتی‌متر برای تست وصل بودن جریان برق استفاده کنید.

علت 10: کلید یخساز یخچال سامسونگ

ممکن است کلید یخساز خراب باشد. هم‌چنین ممکن است کلید یخساز بطور اتفاقی خاموش گردد. کلید را بررسی نمایید تا در وضعیت روشن باشد. اگر کلید در وضعیت روشن بود ولی یخ‌‎ساز هم‌چنان کار نمی‌کرد، وصل بودن جریان برق کلید را با یک مولتی‌متر تست نمایید. اگر جریان برق وصل نبود، کلید یخساز را تعویض نمایید.