سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشکلات و دلایل اتوماتیک نکردن یخچال فریزر هیمالیا

مشکلات و دلایل اتوماتیک نکردن یخچال فریزر هیمالیا:اتومات نکردن یخچال هیمالیا یکی از مشکلات شایعی است که خیلی از کاربران تجربه آن را دارند. امروزه استفاده از یخچال ها در منازل و اداره ها یک امر مسلم و طبیعی است. به دلیل اینکه این دستگاه مدام و همیشه در حال فعالیت است و معمولا استراحتی نمی کند، می تواند درگیر ایرادات و اختلالاتی شود که اتومات نکردن یخچال هیمالیا یکی از این مشکلات است.

هیمالیا

مشکلات و دلایل اتوماتیک نکردن یخچال فریزر هیمالیا

 دلایل اتوماتیک نکردن یخچال فریزر هیمالیا

 

ایراد تایمر دیفراست

این قطعه الکترونیکی یا مکانیکی، سیکل دیفراست یا یخ زدایی را استارت می زند. در صورت خرابی آن، هیتر دیفراست عمل نخواهد کرد و برفک و یخ های تشکیل شده، آب نخواهند شد. در این حالت یخ های تشکیل شده مانع از گردش هوای مناسب در یخچال هیمالیا و درنتیجه خاموش نشدن آن می شوند. تشخیص معیوب بودن تایمر یخچال برعهده تکنسین بوده و در صورت نیاز باید تعویض گردد  .

کثیف بودن کویل ها یا لوله های کندانسور

 

یخچال فریزر هیمالیا به گردش هوای مناسب برای خنک شدن لوله های کندانسور احتیاج دارد. اگر بر روی لوله های کندانسور گرد و خاک و آلودگی جمع شده است و مانع از خنک شدن مبرد یا گاز درون لوله ها می شود، یخچال  هیمالیا نمی تواند به درستی خنک شود. درنتیجه کار کردن یکسره یخچال فریزر هیمالیا  روی خواهد داد. بنابراین، حتما از تمیز بودن لوله های کندانسور دستگاه خود در پشت آن مطمئن باشید.

فریزر

نشت گاز و کم بودن سرما

این مشکل در یخچال های قدیمی، یخچال فریزرهای جدید برفکی و یخچال های بدون برفک هیمالیا به اشکال متفاوت ظاهر می شود

کنترل اصلی:

اگر یخچال و فریزر به طور مداوم اجرا شود، مموری اصلی کنترل ممکن است معیوب باشد. چند بار در روز، کنترل پنل قرار است سیستم خنک کننده را خاموش کند و بخاری سیلندر را خاموش کند تا از یخ زدگی هایی که ممکن است در کویل های تبخیر کننده فریزر انباشته شده است، دور شوداگر مانیتور کنترل ناقص باشد، می تواند سیستم را به سمت یخ زدگی تبدیل کند.

خنک کننده فن موتور:

اگر یخچال و فریزرهیمالیا به طور مداوم اجرا می شود، ممکن است چیزی در تیغه موتور فن موتور خنثی وجود داشته باشد، یا موتور ،موتور کندانسور ممکن است معیوب باشد. موتور هوای کندانسور هوا را روی کالاهای کندانسور تسری می دهد تا آنها را خنک کند. موتور فن کندانسور در زیر یخچال و فریزر هیمالیا در نزدیکی پشت قرار دارد. یخچال  هیمالیا  را از دیوار دور کنید و سینی فلزی را از ان بردارید تا به خوبی نمایان شود.

توجه: برخی از یخچال های هیمالیا ممکن است در مقایسه مدل های قدیمی تر و جدیدتر قطعات متفاوت داشته باشند.