سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عیب یابی و سرد نکردن یخچال فریزر بوش

عیب یابی و  سرد نکردن یخچال فریزر بوش:اگر یخچال بوش کار می‌کند ولی کلاً سرد نمی‌کند یا اینکه به اندازه‌ی کافی سرد نمی‌کند، فاکتورهای زیادی روی دما تأثیر دارند. در این مطلب نکاتی را درباره رفع مشکل سرد نکردن یخچال فریزر بوش بررسی می‌کنیم. راه‌های پیشنهاد شده را انجام دهید تا مشکل سرد نکردن یخچال فریزرتان برطرف شود  .

یخچال فریزر

عیب یابی و  سرد نکردن یخچال فریزر بوش

نخست، تنظیمات دمایی را کنترل کنید:

 

  •     برای مدل‌های دیجیتالی یا پیچی (قدیمی)، درجه‌ی دما را یک درجه بالاتر برای دمای سردتر تنظیم کنید. و بعد از تثبت دما میزان سردی یخچال بوش را بررسی کنید.
  •     برای مدل‌های با تظیم دمای واقعی، دما را یک درجه پایین قرار دهید و بعد از تثبت دما، میزان سردی یخچال بوش را بررسی کنید

 

اگر از یخچال فریزر بوش جدید استفاده می‌کنید:

    اجازه دهید که یخچال بوش به مدت 24 ساعت کار کند تا بعد از نصب اولیه تثبت شود. اگر 24 ساعت گذشت و تنظیمات درست انجام شده‌اند ولی یخچال بوش هنوز گرم است، نیاز است که نمایندگی خدمات پس از فروش شرکت  توربو سرویس تماس بگیرید.مطمئن شوید که هم یخچال و هم فریزر بوش شامل مقدار قابل قبولی از مواد غذایی هستند.

    ظروف بسته‌بندی آب، غذا و دیگر مواد می‌توانند به تثبت دمایی کمک کنند. زیرا این آیتم‌ها سرما را جذب می‌کنند و در نتیجه کمک می‌کنند که یخچال بوش در دمای ثابتی بماند، این همان حالتی است یخ نوشیدنی را خنک نگه می‌دارد. وقتی در یخچال باز می‌شود هواس سرد خارج و هوای گرم وارد می‌شود. هر چقدر چیزهای بیشتری داخل یخچال باشد، هوای کمتری داخل یخچال بوش خواهد بود که موقع باز و بسته شدن نیاز به سرد شدن مجدد دارد و در این حالت یخچال بوش زودتر به دمای ثابت می‌رسد.

مطمئن شوید که در یخچال و فریزر به خوبی بسته و آب‌بندی می‌شود.

    چیزهای بزرگ، مانند سینی‌ها، دیس‌ها، جعبه پیتزا و یخ‌ پشت سطل یخ ممکن است مانع خوب بسته شدن درها شود.وقتی در یخچال باز می‌شود باید خورش بسته شود، اگر این اتفاق نمی‌افتد دلیلش اینکه تراز یخچال بوشدرست نیست. برای تراز صحیح جلوی یخچال بوش باید از عقب آن کمی بالاتر باشد. جلو را باید آنقدر بالا بردید که وقتی در به اندازه‌ی 45 درجه باز است خود به خود بسته شود.

 مطمئن شوید که واشرهای در به خوبی چفت می‌شوند.

بررسی کنید که بسته‌های بزرگ از دیواری عقبی داخل یخچال بوش به اندازه‌ی کافی فاصله دارند.بسته‌های بزرگ در عقب یخچال جلوی جریان هوای سرد را می‌گیرند و تأثیر بدی روی دمای یخچال بوش دارند. اشیاء بزرگ را طوری قرار دهید که مانع جریان هوای سردی ورودی نباشند

کثیف بودن کنداسور را بررسی کنید.

موقع تمیز کردن و سرویس برای کم کردن احتمال برق‌گرفتگی، سیم برق را از پریز درآورید. در مدل‌های قدیمی‌تر وقتی کویل کنداسور کثیف می‌شود، سیستم سردکننده به خوبی کار نمی‌کند.

مطمئن شوید که یخچال بوش جایی نصب شده که دما زیر 16 درجه سانتی گراد یا بالاتر از 43 درجه نباشد.اگر یخچال در این بازه‌ی دمایی نباشد به صورت عادی نمی‌تواند سرد کند.

فاصله مناسب هوایی یخچال را بررسی کنید.در حال عمومی، یخچال فریزر بوش باید حداقل یک اینج از هر طرف فضای خالی داشته باشد. این فضای برای مدل‌های مختلف فرق می‌کند. لطفاً به دفترچه‌ی راهنمای یخچال‌تان مراجعه کنید.

بوش

مطمئن شوید که چراغ داخلی یخچال هنگام بسته بودن درها خاموش می شود.

برای بررسی این مورد در بیشتر مدل‌ها، در را به آرامی ببندید. هنگام بسته شدن درها وقتی در تقریباً یک اینج باز باشد چراغ باید خاموش شود. اگر چراغ روشن بماند تولید گرما کرده و روی دمای یخچال بوش تأثیر خواهد گذاشت.

اگر در یخچال درست تنظیم نباشد چراغ روشن می‌ماند. اگر چراغ روشن بماند، یخچال بوش به درستی سرد نخواهد کرد.

اگر یخچال سرویس شده باشد، ممکن است در حالت عیب‌یابی باشد.

برق یخچال را به مدت 30 ثانیه قطع کنید که این باعث پاک شدن کنترل پنل می‌شود. حالا یخچال در حالت عادی کار خواهد کرد

اگر نکات بالا مشکل یخچال شما را برطرف نکرد و مشکل سرمایش وجود دارد می‌توانید با کارشناسان شرکت توربو سرویس تماس بگیرید تا تعمیرکاران با تعیین وقت ضمن مراجعه حضوری نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

بعد از تماس و تعیین وقت برق یخچال‌تان قطع کنید تا زمانی که سرویس‌کار برسد. با این کار علایم مشکل از بین نخواهد رفت.