سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عوامل یخ نساختن یخچال و ساید بای ساید امرسان

عوامل یخ نساختن یخچال و ساید بای ساید امرسان:یخساز می‌تواند به دلایل مختلف متوقف شود. یخ ساز آب را از طریق خطوط تامین آب کوچک که از یخچال و فریزر به لوله آب و یک فیلتر آب متصل است، دریافت می‌کنند . توربو سرویس تمام مدل های یخ ساز یخچال های ساید بای ساید امرسان و ساید بای ساید، فریزر امرسان را تعمیر و تعویض می نماید. این امر در منزل و در محل انجام می گیرد.

یخچال

 عوامل یخ نساختن یخچال و ساید بای ساید امرسان:

دلایل رایج ترین مشکلات یخ ساز یخچال امرسان:

  •     یخ ساز خاموش است
  •     قابلیت مکث فعال شده است
  •     ورودی آب قطع شده یا مسدود شده است
  •     فیلتر مسدود شده است
  •     عدم سرما کافی فریزر

1- یخ‌ساز خاموش است

در بیشتر مدل‌های یخچال‌هایی امرسان که یخ‌ساز دارند یک کلید خاموش و روشن یخ‌ساز تعبیه شده که در بعضی از مدل‌ها بر روی نمایش‌گر جلوی دستگاه است و در بعضی دیگر داخل فریزر کنار خود یخ‌ساز کلید on/off قرار داده شده را چک کنید که در حالت روشن باشد.

2- قابلیت مکث فعال شده است

کنترل بازوی خارج از موقعیت

بسیاری از یخ‌سازها دارای یک بازوی کنترل هستند که وقتی ظرف یخ پر می‌شود بازوی یخ‌ساز در بالاترین وضعیت قرار می‌گیرد و ویژگی مکث را فعال می‌کند یعنی یخ‌سازی متوقف می‌شود. بازوی کنترل ممکن است به طور ناگهانی در بالاترین وضعیت گیرکرده یا یخ‌زده و یا احتمالا افتاده است، که می‌تواند عمل‌کرد یخ ساز را متوقف کند. چک کنید که در وضعیت مناسب است.

3- ورودی آب قطع شده یا مسدود شده است

شاید مسیر ورودی آب قطع باشد چک کنید شیر ورودی آب بسته نباشد و یا اینکه شلنگ ورودی آب تا نخورده باشد.

4- فیلترهای مسدود شده

یک مشکل رایج این است که اگر به موقع فیلتر تعویض نشود فیلتر تصفیه آب مسدود می‌شود. برای تعویض فیلتر اقدام کنید.

5_ عدم سرمای کافی

عدم سرمای کافی میتواند از خرابی کمپرسور و یا گاز یخچال امرسان باشد. ولی برای یخساز با توجه به تجربه زیاد ما در این مورد همیشه خرابی فن فریزر امرسان باعث عدم سرمای کافی در قسمت یخساز است فن را چک کنید اگر هرگونه ایرادی دارد باید حتما تعویض شود چون روغن کاری و راه اندازی آن همیشه با سرویس فقط مقطع زمان کمی را کار می کند و اگر فن یهو از کار بایستد و شما متوجه نشوید مطمئنا با خراب شدن مواد غذایی داخل فریزر امرسان  ضرر مالی زیادی میکنید پس این ریسک را نکنید و فن را تعویض کنید.

امرسان

 یخ ها به هم چسبیده شدن

علت چسبیدن یخ ها در یخساز یخچال ساید بای ساید امرسان

یکی دیگر از مشکلات یخساز یخچال امرسان مدل های مختلف و برند های متفاوت چسبیدن یخ ها در یخساز می باشد . این مشکل چند علت میتواند

1- پر شدن بیش از حد مخزن یخساز و استفاده نکردن مداوم از یخساز

اگر به طور مداوم از یخساز استفاده نمیکنید یخساز را توسط دکمه خاموش و روشن کردن یخساز روی صفحه دیسپلی یخچال امرسان  یا دکمه کنار یخساز خاموش کنید چون استفاده نکردن و پر شدن بیش از حد بعد از مدت زمانی باعث فشار آوردن و چسبیدن یخ ها به هم می شوند اگر یخ ها به هم چسبیده شده اند محفظه یخ ها را بیرون بکشید و تا آنجایی که یخ ها قالب های بزرگ تشکیل داده اند را داخل سینک ظرفشویی بریزید و مابقی را داخل محفظه از هم جدا کنید و فورا محفظه را جا بزنید

2 _عدم سرما (برودت) کافی

اگر داخل کابین فریزرامرسان سرما کافی نباشد باعث می شود یخ ها ذوب شود و به هم بچسبند که این عدم سرما کافی معمولا از خرابی فن داخلی است، با خراب شدن فن و کار نکردن درست باعث میشود مقداری از سرما کم شود و یخ ها کمی ذوب شوند و دوباره با بازگشت سرما یخ میزنند و به هم میچسبند برای تست و رفع ایراد این مشکل باید از تکنسین های حرفه ای تعمیر یخچال امرسان کمک بگیرید.

دلایلی دیگری باعث کار نکردن یخساز مانند:

شکستگی قالب یخ، خرابی شیر برقی یخ‌ساز، خرابی موتور یخ‌ساز، یخ زدن مسیر ورودی یخ‌ساز، خراب سنسور و یا خرابی برد الکتریکی یخچال فریزر امرسان موجب بروز مشکل شده است

یخچال امرسان خود را دوباره ببندید و از سرویس توربو سرویس برای تعمیر یخچال و فریزر امرسان  خود استفاده کنید.