سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلایل خرابی و تعویض کمپرسور یخچال فریزر مدیا

 

دلایل خرابی و تعویض کمپرسور یخچال فریزر مدیا:واقعیت در مورد کمپرسورها یخچال فریزر مدیا این است، آنها تماما در نهایت استهلاک می‌یابند. آنها برای همیشه به خوبی کار نمی‌کنند

یخچال

دلایل خرابی و تعویض کمپرسور یخچال فریزر مدیا 

  سیم پیچ می‌سوزد یا از نظر الکتریکی ضعیف می‌شوند    .

 

    آب‌بندی داخلی از بین می‌رود (و جام میکنند).

   اندازه‌شان افزایش می‌یابد و گیرپاژ میکنند.

اجزای کمپرسور یخچال فریزر مدیا

 

ایراد الکتریکی

در سال‌های اولیه عمر دستگاه، گمان بر این است که به درستی نصب شده است. شایع‌ترین چیزی که برای موتور یخچال فریزر مدیا اتفاق می‌افتد خرابی الکتریکی است. به طور معمول زمانی که کمپرسور از نظر الکتریکی خراب می‌شود، از کار می‌افتد و دیگر کار نمی‌کند.

اغلب صدای «تق تق وز وز» از کار افتادگی را از رله‌ می‌شنوید که سعی می‌کند کمپرسور از کار افتاده را راه بیاندازد، کمپرسورها بعضی اوقات به دلیلی صدای ترق ترق ایجاد می‌کنند. رایج‌ترین آن در مورد جایی است که یخچال فریزر مدیا نصب شده است که مسئله‌ای است که به نوبه خود باعث نارسایی زودرس کمپرسور می‌شود. مثلا اگر یخچال فریزر تراز نباشد، فشار بیشتری به موتور یا همان کمپرسور وارد خواهد شد.

کمپرسور

آب‌بندی داخلی

بعد از چندین سال به طور طبیعی آب‌بندی داخلی کمپرسور کیفیت خود را از دست می‌دهد یا خراب می‌شود و این به این معناست که نمی‌تواند به خوبی پمپاژ کند. متوجه می‌شوید که سردسازی ضعیف است یا اصلا سرد نمی‌کند، اگر روغن از کمپرسور به درون سیستم خارج شود سبب خفه شدن آن می‌شود. پیش از این، معمولا کاهش عملکرد سردسازی، افزایش وقت کار کمپرسور برای سرد کردن دستگاه را می‌بینید. البته این می‌تواند سبب گرم شدن بیش از حد و گیرپاژ کردن و سوختن شود.

گیرپاژ کمپرسور

اگر این اتفاق رخ دهد معمولا کمپرسور متوقف می‌شود و دوباره صدای «تق تق وز وز» را می‌شنوید، چنانکه صدای تق تق مربوط به رله است که تلاش می‌کند تا دستگاه را راه‌اندازی کند. این امر می‌تواند در ابتدای عمر دستگاه نیز رخ دهد اما خیلی معمول نیست و اغلب نتیجه‌ی مشکلات نصب نادرست است.

تعویض کمپرسور یخچال فریزر مدیا

تعویض کمپرسور یا همان موتور یخچال مدیا یک تعمیر کاملا تخصصی است و شما نمی‌توانید کمپرسور را خودتان جایگزین کنید.تعویض کمپرسور های معمولی به این صورت است که بعد از وکیوم کردن لوله ها و کمپرسور ، لوله‌های کمپرسور جدید را به لوله‌های یخچال فریزر جوش می دهند

تعویض کمپرسور به این شکل است که بعد از اینکه همه کارهای اتصالات لوله را انجام دادند باید سیستم را با گاز شارژ کنید، مقدار شارژ گاز حساس است و معمولا با وزن گاز تنظیم می شود،که زیادی خنک نکند. بعد از شارژ باید دوباره سیستم را مهر و موم کرد. همانطور که می‌توانید درک کنید همه اینها نیاز به متخصص تعمیرات یخچال فریزر مدیا دارد، پس سعی نکنید خودتان انجامش دهید.