سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 علت خرابی یخساز یخچال فریزر قاینار خزر

 

5 علت خرابی یخساز یخچال فریزر قاینار خزر:یخچال‌ و فریزرهای قاینار خزر یکی از پرفروش‌ترین و معتبرترین یخچال‌وفریزرها در ایران می‌باشند. خدمات پس ازفروش به همراه امکانات و سایر ویژگی‌های این برند سبب محبوبیت آن در بین کاربران شده است ولی در برخی از مواقع مشکلاتی برای دستگاه‌های مختلف پیش می‌آید که شما می‌توانید با متخصصان کاربلد و معتمد تماس حاصل کرده و مشکلات خود را رفع کنید.

تعمیرات


5 علت خرابی یخساز یخچال فریزر قاینار خزر

 در بعضی اوقات هم می‌توانید خودتان بعضی از ایرادات را رفع کنید مشکلاتی مثل کار نکردن آب سردکن یخچال، سرد نکردن یخچال، کار نکردن آب سردکن یخچال قاینار خزر براساس نیاز و درخواست کاربران تهیه شده است. در این نوشته هم قصد داریم تا علت کار نکردن یخ‌ساز یخچال قاینار خزر را بررسی کنیم. مهم‌ترین علت‌های که سبب کار نکردن یخ‌ساز یخچال قاینار خزر می‌شود را از مهم‌ترین آیتم مرتب شده است. توصیه می‌کنیم تا از آیتم‌های اول شروع کنید.

علت 1: دمای فریزر بالای 10 درجه فارنهایت

مهم‌ترین علت کار نکردن یخ‌ساز یخچال قاینار خزر مربوط به دمای بالا دستگاه می‌باشد. اگر دمای فریزر بالای 10 درجه فارنهایت باشد، یخ‌ساز کارایی و بهره‌وری لازم را در تولید قالب‌های یخ نخواهد داشت. دمای یخچال فریزر باید بین صفر الی 5 درجه فارنهایت تنظیم شود تا یخ‌ساز به درستی و با کارآیی لازم کار نماید.

علت 2: شیر ورودی آب

علت دیگر کار نکردن یخ ساز یخچال قاینار خزر می‌تواند شیر ورودی آب باشد. شیر ورودی آب یک شیر کنترل الکتریکی است که آب را به سمت آب سرد کن و یخ ساز هدایت می‌کند. اگر شیر خراب باشد

یا فشار آب کم باشد، شیر ورودی باز نخواهد شد و باعث کار نکردن یخ ساز می‌شود. در نتیجه، یخ‌ساز نیز قالب یخ تولید نخواهد کرد. حداقل فشار لازم برای عملکرد صحیح شیر 20 psi یا 1.36 اتمسفر است. مطمئن شوید که فشار آب حداقل 20 psi باشد. اگر فشار آب کافی بود، آن گاه از یک مولتی‌متر برای تست وصل بودن جریان برق شیر ورودی آب استفاده کنید.

علت 3: مجموعه سیستم یخ ساز

یک قطعه یا یک قسمت از سیستم یخ‌ساز می‌تواند معیوب باشد و باعث کار نکردن یخساز یخچال قاینار خزر شما شود. از آن‌ جایی که بیشتر قطعات یخ‌سازها مجزا از هم فروخته نمی‌شود، شاید مجبور به خرید و تعویض کل مجموعه سیستم یخ‌ساز شوید. قبل از تعویض سیستم یخ‌ساز، شیر ورودی آب، لوله آب و فن را چک کنید.

یخچال فریزر

علت 4: ماژول یخ ساز

ماژول یخساز مجهز به موتوری است که بازوهای بیرون بر یخ را می‌گرداند و سینی حامل یخ را می‌چرخاند تا قالب‌های یخ به دورن سطلک یخ بیفتند. زمانی که ترموستات یا سنسور سینی یخ دمای بالای 15 درجه فارنهایت را تشخیص دهند، موتور گردش می‌کند تا قالب‌های یخ را بیرون بدهد. در قسمت نهایی این چرخه، ماژول یخساز جریان برق شیر ورودی آب را وصل می‌نماید تا سینی دوباره از آب پر شود.

علت 5: فشار کم سیستم آب خانگی

یک علت راحت برای کار نکردن یخ‌ساز یخچال قاینار خزر می‌تواند فشار کم آب باشد. ممکن فشار آب خانه‌تان ناکافی باشد. شیر ورودی است که آب را به آب سردکن هدایت می‌کند. حداقل فشار آب برای عملکرد صحیح شیر 20 psi است. جریان آب را چک کرده و فشارش را تست نمایید تا بیشتر از 20 psi باشد.