سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقش گاز در یخچال فریزر دوو و کارایی آن

نقش گاز در یخچال فریزر دوو و کارایی آن:شرکت توربو سرویس قصد دارد در این نوشته به موضوع نقش گاز در یخچال فریزر دوو و کارایی آن برای شما عزیزان بپردازد چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتر داشتید با کارشناسان ما تماس بگیرید شرکت توربو سرویس در تهران و کرج آماده خدمت رسانی به شمار مردم عزیز است برای سفارشات و مشاوره با کارشناس ما با شماره 09120448148 تماس بگیرید.نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر دوو در تهران و کرج توربو سرویس آماده خدمات رسانی به شما عزیزان و بزرگواران است برای تماس با کارشناسان ما با شماره 09120448148 تماس بگیرید تا در سریعترین زمان ممکن یخچال فریزر دوو شما عزیزان را تعمیر کنند.

یخچال دوو

نقش گاز در یخچال فریزر دوو و کارایی آن

یخچال فریزر های قدیمی دوو از گاز آمونیاک به کار میبردند. امروزه اما به دلیل های اثبات شده ای مثل سمی بودن، قابلیت انفجار و اثرات مخرب گاز آمونیاک بر مواد غذایی هرگز دیگر از این گاز به کار برده نمی شود . امروزه ولی یخچال فریزرهای دوو از گاز فریون به کار می برند که گازی ایمن و سالم است و به غیر از اثرات منفی که بر روی لایه اوزن دارد ایراد دیگری هنوز برای این گاز شناخته نشده است.

دلایل خالی شدن گاز یخچال فریزر دوو 

گاز در یخچال فریزر دوو نقش سرد کنندگی را دارد. این گاز در کمپرسور سرد می شود و با فشار زیاد به طرف اواپراتور هدایت می شود. سپس این گاز  به محیط یخچال فریزر دوو وارد می شود، و در یخچال فریزر دوو سبب تولید سرما می شود و در بالاترین نقطه مجددا به وسیله کمپرسور مکیده می شود و برگشت میخورد. این کار چون به صورت مداوم انجام می شود سبب سرد شدن یخچال فریزر دوو می شود. با تنظیم دما در یخچال فریزر دوو مقدار سردکنندگی درون هر یک از بخش ها مخصوصا در یخچال فریزرهای  دوو جدید تعیین می شود.

تعمیرات

نشانه های خالی شدن گاز یخچال فریزر دوو

از بیشتر نشانه های خالی شدن گاز یخچال دوو گرم شدن یخچال و سرد نکردن یخچال می باشد. اگر این گاز تنها فشار خود را از دست بدهد معمولا می توان فرسودگی و یا یک نشتی کوچک را عامل ان دانست که باعث شده در طول زمان کم کم قدرت خود را از دست بدهد و به اندازه کافی خنک نکند. در این حالت هوای داخل یخچال خنک می شود ولی به اندازه کافی نه. اما اگر یخچال فریزر دوو  به کلی داغ شده باشد و اصلا خنک نکند نشان می دهد که گاز یخچال فریزر دوو  به دلیلی خالی شده است.

لوله های استفاده شده در یخچال فریزرها دوو اگر بخصوص از نوع جنس آهنی باشند به دلیل نفوذ رطوبت بخصوص در قسمت های پایین لبه یخچال به آسانی دچاز پوسیدگی می شوند. معمولا باید از جنس مس برای این لوله ها به کار برده شود اما متاسفانه بعضی از شرکت ها از آهن و این هم آهن بدون عایق به کار میبرند که به آسانی می پوسد.