سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلایل خنک شدن فریزر و گرم شدن یخچال دوو

دلایل خنک شدن فریزر و گرم شدن یخچال دوو: یخچال فریزر یکی از اصلی ترین و واجب ترین لوازم برقی در هر آشپزخانه ای می باشد که حذف کردنش امکان نخواهد داشت. یخچال فریزر دوو به علت فعالیتش در طول شبانه روز یکی از پرمصرف ترین لوازم برقی به حساب می آید، حال فرض کنید یکی از قطعات آن دچار اختلال شود! نه فقط به طرز صحیحی کار نمی‌کند و باعث به اختلال در عملکرد و کارایی کل سیستم می شود، بلکه با علت این نقص فنی، بیش از پیش سبب بالا رفتن میزان مصرف انرژی شده و هزینه های بالایی را بر دوش خانواده‌ها می گذارد.

تعمیر یخچال

دلایل خنک شدن فریزر و گرم شدن یخچال دوو

تعمیر و سرویس یخچال فریزر دوو کمی با سایر یخچال ها فرق دارد، اگر می‌خواهید یخچال دوو شما، تا زمان زیادی برای شما کار کند، اگر می‌خواهید مانع از خراب شدن و سوختن قطعات اصلی یخچال فریزر دوو خود شوید، باید تعمیر یخچال فریزر دوو در اسرع وقت را جدی بگیرید تا جایی که امکان دارد از خراب شدن و هزینه های بالای تعمیرات ممانعت کنید.

چرا فریزر خنک اما یخچال دوو گرم می شود؟

خراب شدن موتور فن:

موتور فن، نقش فرستادن هوای سرد را در بین سیم پیچ های داخلی استفاده شده در یخچال فریزر دوو برعهده دارد. حال اگر این قطعه دچار اختلال شده باشد، یخچال فریزر دوو سرمادهی خودش را از دست می دهد و هوای سرد در یخچال دوو گردش نخواهد داشت. از این رو لازم است با خبر دادن به یک تعمیرکار یخچال فریزر دوو، با تعویض موتور فن، ایراد را برطرف کنید.


تعمیراتنشت گاز در یخچالفریزر دوو:

کمبود گاز در یخچال فریزر دوو می تواند دومین علت خنک نکردن یخچال فریزر دوو باشد، از این رو با چک مقدار گاز و یا نشتی گاز می توانید دلیل را متوجه شوید.
کمپرسور را چک کنید:

یکی از علت های خنک نگاه داشتن داخل یخچال فریزر دوو، به کار گیری از کمپرسور می باشد، در حقیقت کمپرسور مسئولیت سرد کردن محفظه های یخچال فریزر دوو را برعهده دارد. 
لاستیک دور درب:

لاستیک دور درب یخچال فریزر دوو نقش اساسی در کیفیت و نگهداری مواد غذایی دارد. و نیز بر عملکرد یخچال فریزر دوو و طول عمر دستگاه نیز بسیار تاثیرگذار است. منتها با با به کار گیری طولانی مدت و با گذشت زمان، لاستیک دور درب دچار پوسیدگی و پارگی می شود که باعث ورود هوای گرم به درون و بیرون هوای سرد می شود، از این رو قسمت داخلی یخچال دوو را گرم می کند.