سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یخچال فریزر سونی تعمیر تخصصی برد یخچال در کرج

یخچال فریزر سونی تعمیر تخصصی برد یخچال در کرج : بیشتر اشیایی که برد دارند باید تعدادی سنسور میز نیز داشته تا قادر باشند گرما، سرما، دما و فشار را به برد مرکزی اطلاع دهند.در یخچال فریزر سونی نقش برد پردازش همه اطلاعات بوده و بدین منظور توسط چند سنسور گزارشات برد و برنامه ای که در حافظه AAC به میزان 0.1 اعداد نوشته شده دستور می گیرد. هر زمان در یخچال فریزر سونی با ایرادی روبرو شدید، در اول دنبال برد نروید زیرا در وهله اول باید مقدار برقی که به سنسور می رسد و میزان خروجی جریان که از سنسور به برد انتقال می یابد، کنترل شود. در بیشتر اوقات ایراد از سنسورهای دستگاه بوده و بعد از چک کامل آن می توان به سراغ برد یخچال رفت.برای تعمیر یخچال فریزر سونی خود با نمایندگی مجاز تعمیرات یخچال فریزر سونی توربو سرویس با شماره 09120448148 تماس بگیرید.

برد یخچال

یخچال فریزر سونی تعمیر تخصصی برد یخچال در کرج

سنسورهای موجود در یخچال فریزر سونی 

سنسور NTC که نقش انتقال سرما را بر عهده دارد و بیشتر سنسورهای یخچال فریزر سونی از این نوع می باشد.
سنسور PTC که افزایش دما را نشان می دهد.

برد الکترونیکی یخچال سونی در حقیقت مغز آن بوده و اجزای اصلی یخچال سونی مثل فن یخچال و کمپرسور را کنترل می کند. مادربرد یا برد اصلی یخچال سونی همه چیز را کنترل کرده و در کل هر چیزی که روی یخچال سونی موثرند، می تواند به وسیله مادربرد بوجود آید. در حالتی که برد الکترونیکی یخچال فریزر سونی به درستی کار نکند، یخچال سونی نمی تواند خنک شود و از علائم کنترل پنل آسیب دیده کار نکردن چراغ ها، فن و سایر اجزای دستگاه می باشد.

مراحل تشخیص عیب برد یخچال فریزر سونی

جریان برق را قطع کنید.

یخچال فریزر سونی را به همراه فریزر به جلو کشیده و اتصال برق آن را قطع نمایید. با حرکت دادن یخچال به بخش برد کنترل آن برسید.

پوشش قرار گرفته بر روی صفحه برد الکترونیکی یخچال سونی را بردارید.

محل قرار گیری برد الکترونیک با توجه به مدل یخچال گوناگون می باشد و می تواند در پشت یخچال یا فریزر سونی ، در دیواره جانبی یا سقف واقع شود. توسط یک پیچ گوشتی، پیچ را از پوشش برد الکترونیک خارج کرده و بعد از آن پوشش را بردارید.

برد یخچال

سیم را جدا کنید.

قبل از جداسازی سیم ها از تصویر دیجیتالی آن ها استفاده کنید تا بعدها قادر باشید آن را به صورت درست وصل کنید. با توجه به نوع اتصال دهنده شاید مجبور شوید که اتصال دهنده را با انبردست یا پیچ گوشتی باز کنید. کل سیم ها را از صفحه برد الکترونیکی یخچال فریزر سونی جدا کنید.

برد الکترونیکی یخچال فریزر سونی را خارج کنید.

توسط پیچ گوشتی زبانه های قفل پلاستیکی را آزاد کرده و بعد از آن برد الکترونیکی را خارج کنید.

صفحه کنترل الکترونیکی جدید را بر روی آن نصب نمایید.

صفحه کنترل الکترونیکی جدید را بر روی یخچال فریزر سونی قرار داده و با توجه به عکس دیجیتال، سیم را به برد الکترونیک جدید وصل کنید.

درپوش برد را مجدد نصب نمایید.

پوشش را بر روی محفظه جعبه برد الکترونیکی قرار داده و پیچ را بچرخانید. پیچ را روی سوراخ گذاشته و محکم ببندید.

بازگرداندن برق و اتصال آب

سیم را به پریز برق متصل کرده و خط لوله آب را دوباره نصب نمایید و شیر آب را ره اندازی کنید.