سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رله یخچال فریزر جنرال الکتریک و مشکلات آن

رله یخچال فریزر جنرال الکتریک و مشکلات آن:رله استارت یخچال فریزر جنرال الکتریک، قطعه ای است که به وسیله آن کمپرسور داخل یخچال فریزر جنرال الکتریک استارت میزند. در حالتی که رله راه انداز یخچال فریزر جنرال الکتریک سوخته باشد، آنگاه کمپرسور کار نمیکند و هوای داخل یخچال فریزر جنرال الکتریک سرد نخواهد شد. از آنجایی که کمپرسور یک قسمت اصلی از یخچال فریزر جنرال الکتریک میباشد، و بعد از رله راه انداز کار میکند، لذا رله استارت آن نیز باید سالم باشد تا کمپرسور بتواند کار خود را آغاز کند. در حالتی که کمپرسور صدای کلیک ناآشنایی میدهد و یا یخچال فریزر جنرال الکتریک کار نمیکند و سرد نمیکند، امکان دارد ما را از خراب شدن رله استارت یخچال فریزر جنرال الکتریک باخبرکند.

تعمیر یخچال

رله یخچال فریزر جنرال الکتریک و مشکلات آن

باز کردن رله استارت برای تست

رله استارت هنگامی که صدای کلیک ناآشنا شنیده میشود و یا بعضا هنگامی که کمپرسور داغ کرده است، رله دچار خرابی شده است. به هر حال باید رله استارت  را باز نمود و برای تست و کنترل آن را آماده کرد. توجه کنید که پیش از باز کردن رله ، حتما یخچال فریزر جنرال الکتریک را از برق بکشید.
رله در قسمت پشت یخچال فریزر جنرال الکتریک تعبیه شده است. حفاظ پشت یخچال فریزر را باز کرده تا به کمپرسور دسترسی پیدا نمایید. کنار کمپرسور جعبه کوچکی قرار دارد که سیم هایی از آن خارج شده است. این جعبه کوچک همان رله استارت  است.
در مدلهای قدیمی معمولا رله ای سیم پیچی شده ای هستند که به آسانی قابل تشخیص است. رله این نوع یخچال ها یک عدد شفت سیم پیچی شده دارد که به آسانی قابل دیدن است.

یخچال فریزر

رله الکترومکانیکی

یخچال های تازه دارای رله مخصوصی هستند که برای تست ابزار خاصی نیاز دارند که به آن رله جامد و یا رله حالت جامد و یا رله SSR میگویند. این نوع رله ها به آسانی خارج میشوند بر عکس رله های سیم پیچی شده است.
رله جامد
رله جامد یا SSR یک قطعه الکترونیکی میباشد که به عنوان سوئیچ کار کرده و ولتاژ و یا جریان های بیش از اندازه را با آنها کنترل نمود.
رله های جامد یا SSR مثل رله های الکترومکانیکی کار میکنند. فرق رله جامد با رله الکترومکانیکی یا سیم پیچی این است که در رله های جامد، اجزا و قطعات ثابت بوده و حرکت ندارند و از نظر اندازه ای هم از رله های الکترومکانیکی کوچکتر هستند. یکی از مزایای رله های جامد این است که چون در این نوع رله ها اجزا حرکت ندارند، مخصوصا در جاهایی که تعداد مرتبه های خاموش و روشن شدن رله زیاد است، عمر رله بیشتر است.