سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا فن یخچال یکسره کار میکند؟تعمیر و تعویض

چرا فن یخچال یکسره کار میکند؟تعمیر و تعویض:وظیفه فن یخچال این است که مانند تعبیه کردن فن در لوازم خانگی دیگر باعث جابه جایی هوا میشود به صورتی که هوای گرم را از بین می برد و باعث خنک سازی می گردد و موجب گردش هوای خنک در یخچال می گردد ، امروز در یخچالهای تولید جدید 4 فن یخچال استفاده می شود ، فن های قدیمی با ولتاژ برق شهری کار می کردند و تک ولتاژ بودند و در صورت روشن شدن یخچال و کارایی این فن ها به صورت حداکثری بود ، اما در فن هایی که در یخچال های جدید تعبیه شده است برد الکترونیک یخچال وظیفه کنترل قدرت جریان باد را بر عهده دارد .

فن

چرا فن یخچال یکسره کار میکند؟تعمیر و تعویض:

نحوه تعمیر فن یخچال
فنی که برای خنک کردن کندانسور موتور یخچال استفاده می کند ، اگر از فن یخچال معیوب شده باشد تولید سرما نخواهد داشت و دمای یخچال بالا می رود ، برای اطمینان حاصل کردن از سلامت فن یخچال برق یخچال را قطع می کنیم و ولتاژ 220 به فن وصل می کنیم ، در این صورت عکس العمل فن به دو صورت است در صورت اول فن شروع به کار می کند متوجه می شویم که برق رسانی به فن ایراد داشته است و اگر عدد صفر را نشان داد و شروع به کار نکرد فن معیوب شده است و برای این کار نیاز به تعمیرات یا تعویض دارد .
همانطور که گفته شد فن موجود در اواپراتور یخچال وظیفه عبور هوا را از اواپراتور دارد ، هوای داخل یخچال را سرد میکند ، در صورت خرابی و معیوب شدن این فن هوا درون یخچال فریزر گرم می‌شود و دمای بالایی در درون یخچال و فریزر جریان می یابد .

تعمیر فن اواپراتور: برای تعمیر ابتدا تمام محفظه ها و قفسه های یخچال را از مواد غذایی خالی می‌کنیم ، فراموش نکنیم قبل از تعمیرات یخچال را خاموش میکنیم تا یخ های موجود در درون یخچال آب شوند ، پس از این که مرحله آب شدن یخ ها و برفک ها انجام شد تمام قفسه ها و محفظه های یخچال فریزر خارج میکنیم ، در مرحله بعدی باید پشت یخچال که توسط پایه محکم شده اند را جدا کنیم ، بعد از باز کردن پشت یخچال مرحله جداسازی موتور نگهدارنده فن شروع می شود ، گیره های نگهدارنده فن را جدا می‌کنیم و تیغه‌های فن را نیز جدا کرده ، فن معیوب را به طور کامل از محفظه جدا کرده و فن جدید را داخل محفظه قرار میدهیم و تیغه های فن را به موتور وصل کرده و فشار می دهیم تا سر جای خودش قرار بگیرد و گیره نگهدارنده را نیز نصب کنیم ، پس از آن قاب پشتی یخچال را با پیچ های نگهدارنده آن سر جایش محکم میکنیم ، پایه های قفسه را درون محفظه قرار می دهیم و سپس قفسه ها و محفظه های نگهداری مواد مواد غذایی را در جای خود قرار می دهیم ، پس از آن می توانیم برق یخچال را متصل کنیم و یخچال آماده شروع به کار هست .

فن یخچال فریزر

چرا باید فن یخچال را تعویض کنیم؟

اولین دلیل برای تعویض فن  یخچال، خرابی خاموش نشدن و صدای بسیار زیاد و آزار دهنده آن می باشد. زمانی که فن  معیوب باشد سرمای تولید شده توسط  در یخچال جابجا و انتقال پیدا نمی کند.به همین دلیل به مرور و به صورت تدریجی یخچال سرمای کمی خواهد داشت تا جایی که  به خاطر سرمای زیاد، کاملا یخ بزند یا برفک بزند. که در این حالت یخچال اصلا سرما نخواهد داشت.(آموزش تعمیر خنک نبودن یخچال)به همین دلیل باید در صورت کاهش سرمای یخچال، این مورد را جدی گرفت. زیرا ممکن است به سایر قطعات دیفراست نیز آسیب وارد نماید.

قیمت فن یخچال
با توجه به مدل یخچال فن ها نیز متغیرند ، و برای آگاهی از قیمت فن یخچال باید با نمایندگی مجاز توربو سرویس تماس بگیرید.