سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه تعویض هیتر یخچال دوو در تهران کرج

نحوه تعویض هیتر یخچال دوو در تهران کرج:برای انجام این کار ابتدا دستگاه را از برق جدا کنید . پیشنهاد می کنیم برای عوض کردن هیتر درون یخچال از تعمیرکار متخصص یخچال توربو سرویس استفاده کنید و از تعمیر یخچال به صورت خود سرانه پرهیز کنید.

دوو

نحوه تعویض هیتر یخچال دوو در تهران کرج:

بعد از جدا کردن دستگاه از برق نوبت به پیدا کردن جایگاه هیتر می رسد. جایگاه هیتر در یخچال های مختلف متفاوت است و ممکن است در پشت یخچال و یا زیر آن وجود داشته باشد اما به طور معمول در زیر کویل اوپراتور یخچال دوو وجود دارند. بعد از پیدا کردن محل هیتر باید تمام وسایل و لوازم موجود درون فریز را خالی کنید تا بتوایند به هیتر دسترسی داشته باشید.

ممکن است برای دسترسی به هیتر مجبور به جدا کردن پنل یخچال و در یخچال های قدیمی تر نیز مجبور به جدا کردن قالب پلاستیکی درون یخچال دوو نیز شوید. در حین جدا کردن قالب پلاستیکی بسیار محتاطانه عمل کنید چون قالب پلاستیکی بسیار شکننده می باشد.

هیتر

پس از دسترسی به هیتر باید آن را از یخچال بیرون آورید. هیتر یخچال دوو توسط دو سیم به یخچال متصل شده است برای انجام این کار از انبردست نیز می توانید استفاده کنید.

لازم به ذکر است بدانید هیتر درون یخچال ممکن است دارای یک لوله ی شیشه ای نیز باشد، در صورت وجود این لوله ی شیشه ای از دست زدن به آن خودداری کنید چون ممکن است با دست زدن به لوله ی شیشه ای باعث خراب شدن یخچال و هیتر شوید.

اگر بر حسب اتفاق دستتان به لوله ی شیشه ای موجود درون هیتر برخورد کرد نگران نشوید فقط لوله ی شیشه ای را با پارچه ای آغشته به الکل پاک کنید.

بعد از درون آوردن هیترخراب شده از درون یخچال هیترسالم را درون یخچال دوو قرار دهید و سیم های آن را به یخچال وصل نمایید.

انواع هیتر یخچال دوو 

    میله فلزی

    میله فلزی با روکش آلومینیومی

    سیم پیچ های قرار گرفته درون لوله شیشه ای

نشانه های خراب شدن هیترالمنت یخچال دوو 

    خیلی سرد شدن فضای درون یخچال دوو 

    عدم خنک شدن فضای درون یخچال دوو 

تست تشخیص خراب شدن هیتر المنت یخچال

جهت تشخیص باید اوپراتور یخچال دوو را بررسی کنید، وجود یخ زدگی ضخیم بر روی اوپراتور به دلیل خراب شدن هیتر المنت یخچال می باشد. بعد از مشاهده این وضعیت بهتر است هیترالمنت درون یخچال دوو را آزمایش کنید.

برای تست سالم بودن هیتر مطابق با توضیحاتی که گفته شد هیتر را از درون یخچال بیرون آورده و سپس با استفاده از اهم متر مقدار اهم موجود درون هیتر را اندازه گیری کنید و سپس با دادن ولتاژ به مقدار مشخص شده عملکرد هیتر را چک کنید. گرم شدن هیتر نشانه ی سالم بودن آن می باشد و در صورت عدم گرم شدن باید نسبت به تعویض هیتر یخچال دوو اقدام نمایید.