سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نشتی آب در یخچال فریزر سامسونگ و رفع آن

نشتی آب در یخچال فریزر سامسونگ و رفع آن :معمولا ایراد نشتی از یخچال و فریزرسامسونگ , به دلیل گرفته شدن تخلیه است. همه یخچال‌ فریزرهای بدون برفک سامسونگ , یک چرخه یخ‌زدایی دارند که یخ و برفکی که احتمال دارد روی کویل‌های اواپراتور ایجاد شود را ذوب می ‌کنند؛ آب ناشی از ذوب شدن این یخ‌ها به درون یک ظرف یا سینی که در خارج از یخچال فریزر, معمولا زیر یخچال فریزر, نزدیک کمپرسور, قرار دارد هدایت می شود.برخی زمانها, تخلیه احتمال دارد با ذرات خوراکی, یخ یا کیسه ‌های پلاستیکی گرفته شود. در برخی از یخچال‌ فریزرها سامسونگ , به آسانی به تخلیه دسترسی پیدا کرده و آن را می توان تمیز کرد. با این حال, در بیشتر یخچال فریزرها سامسونگ , تخلیه در پشت یخچال قرار دارد و برای دسترسی به آن بایست بعضی بخش‌های یخچال فریزر سامسونگ را باز کرد. که البته این روند زمان‌بر است و به نیازمند صبر است.

سامسونگ

 

نشتی آب در یخچال ساید بای ساید سامسونگ

در صورتی که یخچال و فریزرسامسونگ شما ساید بای ساید است, نشتی به طور کلی از بخش فریزر است. نشتی سبب می شود کف فریزر یخ درست شود تا هنگامی که پر شده و بعد 2 یا 3 بار در روز از جلوی محفظه فریزر بر روی کف زمین آب نشت می‌ کند. بسته به شرایط, هربار حدود 1 تا 2 لیوان آب کف زمین جمع می شود.در صورتی که پس از بازرسی, احتمالا تخلیه دچار گرفتگی شده است. رفع این ایراد, نسبتا دشوار است و بهتر است تعمیر یخچال ساید بای ساید سامسونگ توسط تعمیرکار حرفه ای انجام شود که هم در زمینه مکانیک تجربه دارند, هم حواسش به قوانین ایمنی برای یخچال ساید بای ساید است و هم طبق راهنماهایی کار را دنبال می‌کننددر صورتی که مشخصات گفته شده درست نیستند, لطفا با نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگ توربو سرویس  تماس بگیرید و از یک تعمیرکار حرفه ‌ای برای تعمیر یخچال ساید بای ساید سامسونگ  خود کمک بخواهید.پیش از هرگونه تلاشی برای سرویس و تعمیر یخچال فریزر, یخچال و فریزر را از برق بکشید. در صورتی که اینکار را انجام ندهید سبب وارد آمدن آسیب‌های جدی به یخچال و فریزر و خود شما می شود.

تعمیر نشتی آب در یخچال فریزر سامسونگ

در صورتی که قالب یخ خیلی ضخیم شده باشد احتمال دارد زمان زیادی طول بکشد تا ذوب شود. بایست صبر داشته باشید. نبایست از هیچ وسیله یا ابزار تیزی برای برداشتن یخ استفاده کنید چون احتمال دارد آسیب زیادی به یخچال و فریزر وارد شود.برای یخ‌زدایی برفک ‌ها، می‌توانید درب فریزر را باز بگذارید و اجازه دهید چند ساعت بگذرد تا برفک‌ها آب شود. چندین پارچه و حوله بزرگ را بر روی کف زمین بگذارید تا آب اضافی را بگیرد و هر موقع حوله‌ها خیس شدند آنها را تعویض کنید. در صورتی که یخ‌ها به اندازه کافی شل شده‌اند می‌توانید با دست آنها را بردارید. اما هرگز یخ‌ها را با وسیله تیز نکنید.

نشتی آب یخچال

با آب گرم هم می توانید یخ‌ها را آب کنید. از آب گرم شیر استفاده کنید. آب را خودتان گرم نکنید, زیرا آب جوش می‌تواند به بعضی از بخش‌های فریزرسامسونگ آسیب برساند. چند تا حوله زیر فریزر بگذارید. یک کاسه بزرگ آب گرم بر روی حوله‌ها بگذارید. با کمک یک لیوان, آب گرم را بر روی یخ‌ها بریزید.این کار را هر 5 تا 10 دقیقه انجام دهید تا یخ‌ها ذوب شوند.با ذوب شدن یخ‌ها, تخلیه بایست در پایین پنل پشتی دیده شود.وقتی یخ به طور کامل ذوب شدند می‌توانید تخلیه را کنترل کنید.وقتی آب را در تورفتگی می‌ریزید, بایست فورا توسط سوراخ تخلیه, تخلیه شود.در صورتی که این اتفاق نیفتاد, نشان دهنده این است که محل تخلیه گرفته شده است.

موارد احتیاطی لازم در رفع نشتی آب در یخچال فریزر سامسونگ

یخ‌زدایی سریع با آب گرم, سبب می شود آب بیشتری روی زمین جمع شود,در صورتی که کف زمین آشپزخانه چوبی یا فرش است, از این شیوه استفاده نکنید.ابتدا بایست درپوش تخلیه را بردارید, هرگونه آشغال یا جرمی را دهانه دریچه تخلیه پاک کنید.برای باز کردن تخلیه می‌توانید از یک لوله‌ی منعطف یا برس بطری کمک بگیرید.وقتی راه تخلیه را باز کردید, بایست آن را به طور کامل با آب شستشو دهید.