سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات مهم در مورد یخچال و فریزر اسنوا

نکات مهم در مورد یخچال و فریزر اسنوا:یخچال یا فریزر اسنوا خود را کنار وسایل گرما زا مانند اجاق گاز، آب گرمکن، شوفاژ نگذارید و از قرار دادن آن زیر نور مستقیم خورشید اجتناب کنید. حداقل باید بیست سانتی متر بین فریزر یا یخچال اسنوا ، با دیوار فاصله باشد . توجه داشته باشید اگر فریزر یا یخچال اسنوا بر روی یک سطح تراز قرار نداشته باشد ، در آن کامل بسته نخواهد شد.

فریزر اسنوا

 

نکات مهم در مورد یخچال و فریزر اسنوا

انتخاب صحیح یخچال فریزر اسنوا:

هنگام خرید یخچال فریزر اسنوا به برچسب انرژی روی یخچال فریزر دقت کنید و مدل هایی را انتخاب کنید که مصرف انرژی کمتر و بازدهی بیشتری داشته باشند.

تنظیم ترموستات یخچال فریزر اسنوا

دمای داخل یخچال باید سه درجه بالای صفر و دمای داخل فریزر باید سه تا چهار درجه زیر صفر باشد . تنظیم نادرست ترموستات سبب فساد و یخ زدن مواد غذایی می شود ، همچنین مصرف انرژی را نیز افزایش می دهد.

ترموستات یخچال فریزر اسنوا

افزایش مصرف انرژی با تنظیم نادرست ترموستات یخچال فریزر اسنوا

جابه جایی یخچال فریزر اسنوا

دو تا سه ساعت بعد از جابه جایی ، یخچال را به برق متصل نمایید.

باز و بسته کردن در یخچال فریزر اسنوا

در همه فصول مخصوصا تابستان هیچ وقت طولانی مدت در یخچال یا فریرز را باز نگذارید و از باز و بسته کردن زیاد آن اجتناب کنید.

اسنوا

باز و بسته کردن در یخچال فریزر اسنوا

اجتناب از باز و بسته کردن در یخچال

برای مراقبت از یخچال و فریزر اسنوا چه کنیم؟

روشن شدن چراغ قرمز فریزر اسنواا

اگر برودت یخچال فریزر اسنوا خوب باشد اما چراغ فریزر روشن شود ، ممکن است سیم های چراغ اتصالی پیدا کرده باشند.

حفظ سرمای یخچال فریزر اسنوا

هنگام قطع طولانی مدت برق ، تا حد المقدور از باز و بسته کردن در یخچال فریزر اسنوا بپرهیزید و برای حفظ سرمای داخل یخچال فریزر اسنوا روی آن را با لحاف یا پتو بپوشانید. به هر بار باز و بسته کرد در یخچال فریزر اسنوا در فصل تابستان ، درجه ی حرارت داخل یخچال فریزر اسنوا سریعا بالا می رود، پس باید درجه ی سرما را بیشتر نمود تا سرمای لازم زودتر در داخل یخچال فریزر اسنوا تولید شود.

انبار کردن مواد غذایی در یخچال فریزر اسنوا

مواد غذایی زیادی را در یخچال فریزر اسنوا بر روی هم قرار ندهید زیرا سرما کمتر داخل همه آنها نفوذ می کند و زودتر خراب می شوند . مثلا اگر می خواهید مقدار زیادی سبزی را در یخچال فریزر اسنوا نگه دارید ، مقدار قابل مصرفتان را پاک کنید و سپس بشویید و درون پارچه ای نازک بریزید و داخل یخچال بگذارید و مقدار اضافی سبزی را پاک کنید و به صورت نشسته داخل کیسه بریزید و در یخچال فریزر اسنوا نگه دارید و اینگونه از گندیدن سبزی ها جلوگیری نمایید در ضمن هیچ گاه مقدار زیادی سبزی را به صورت دسته در یخچال فریزر اسنوا نگذارید زیرا بعد از گذشت دو روز خراب می شوند.

یخچال فریزر اسنوا را به طورمرتب برفک زدایی کنید؛ چرا که افزایش قشر برفک، مصرف انرژی بالا می برد. لوله های پشت یخچال یا فریزر اسنوا را نیز سالی دوبار گردگیری نمایید.