سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت سرد نشدن یخچال ساید بای ساید سایوان

علت سرد نشدن یخچال ساید بای ساید سایوان:شرکت توربو سرویس در این مطلب دلایل سرد نشدن یخچال ساید بای ساید سایوان را توضیح می دهد. برای تعمیر یخچال فریزر سایوان خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

یخچال

علت سرد نشدن یخچال ساید بای ساید سایوان

دلایل سرد نشدن یخچال و ساید بای ساید سایوان عبارت است از:

1- سیم پیچ خازن کثیف

برای خنک کردن هوا در داخل محفظه ها یخچال فریزرهای سایوان از یک کمپرسور برای پمپاژ کردن هوای خنک از طریق دو نوع سیم پیچ مختلف استفاده می کنند . سیم پیچ خازن معمولا در قسمت پایین یخچال فریزر سایوان قرار دارد و سیم پیچ آواپراتور معمولا در قسمت پشت پنل جاسازی شده است .

ماده سرد کننده در حالت گازی نخست به داخل سیم پیچ های خازن پمپاژ می شود جایی که گاز به صورت مایع داغ فشرده می شود . سیم پیچ های خازن گرما را از طریع عبور مایع از آن ها پراکنده می سازند . در طول زمان این سیم پیچ ها غبار جرم و مو را بر روی خود جمع می کنند که از انتشار گرما توسط سیم پیچ ها جلوگیری می نمایند و توانایی یخچال سایوان برای خنک شدن را کاهش می دهد.

شما باید از یک برس سیم پیچ های خازن برای تمیز کردن دوره ای سیم پیچ ها برای اطمینان از عملکرد بهینه یخچال سایوان استفاده کنید .

سایوان

2 - خراب شدن موتور فن کندانسور

خراب شدن موتور فن کندانسور می تواند با عدم توانایی در عبور هوا از سیم پیچ های کندانسور از سرد شدن درست یخچال سایوان جلوگیری کند . این عیب می تواند مکانیکی یا الکتریکی باشد . پره های شکسته فن یا پره هایی که آزادانه نمی چرخند نشان دهنده عیب مکانیکی می باشند .

اگر موتور نیرو دریافت کرده اما کار نمی کند این عیب الکتریکی موتور به شمار می آید .

نخست مواد سرمازا از سیم پیچ های خازن و لوله باریک عبور کرده و به سیم پیچ های آواپراتور می رسد جایی که مایع برای تبدیل شدن به گاز منبسط می شود و سیم پیچ ها را خنک می کند .

3 - معیوب بودن موتور فن آواپراتور

موتور فن اواپراتور هوا را در سرتاسر سیم پیچ ها برای خنک کردن آن عبور می دهد و هوا را در فریزر و یخچال سایوان به گردش درمی آورد اگر موتور فن اواپراتور معیوب باشد هوای خنک در داخل یخچال سایوان گردش نخواهد کرد . اگر موتور برخلاف معمول در هنگام کار کردن یخچال پر سر و صدا بوده یا فن آزادانه حرکت نکند شما باید موتور را تعویض کنید .

همچنین می توانید از یک مولتی متر برای تست سیم پیچی موتور به صورت مداوم استفاده کنید . یک جریان الکتریکی مداوم در داخل موتور وجود دارد . اگر تست تداوم موتور منفی باشد پس به صورت الکتریکی معیوب است .

4 - معیوب بودن رله یا خازن

یا خازن به صورت مرتبط یا پیوسته با شروع کننده سیم پیچ یا سیم پیچ کمکی برای چرخه خاموش و روشن کردن کمپرسور کار می کند . اگر رله یا خازن معیوب باشد کمپرسور ممکن است در چرخه خود ناموفق بوده و یا به طور کلی کار نکند .

5 - یخ زدن کلی اواپراتور

مارپیچ های اواپراتور شبنم های منجمد را جمع کرده و این موجب ایجاد مشکل در جریان هوا خواهد شد . بنابراین لازم است به صورت دوره ای یخ زدایی شوند .