سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه تعویض ترموستات یخچال و فریزر شارپ sharp

نحوه تعویض ترموستات یخچال و فریزر شارپ sharp:در این مطلب به تعویض ترموستات یخچال فریزر شارپ خواهیم پرداخت . البته یخچال ها ترموستات های مختلفی دادند اما به علت پر مصرف بودن این یخچال ها این مطالب را در اختیار شما قرار داده ایم . نگاه کوتاهی به کار ترموستات ، تنطیم و عیب یابی ترموستات خواهیم پرداخت

شارپ


نحوه تعویض ترموستات یخچال و فریزر شارپ sharp

این تصور اشتباهی است که یخچال ها سرمای خود را با چرخش هوای سرد در داخل خود حفظ می کنند ، و هوای جدیدی را وارد یخچال نمی کنند. اما از قطعه به نام ترموستات استفاده میکنند تا دما را کنترل کند تا هوای گرم به هوای سرد در مدت زمانی تعیین شده تبدیل شود . برای اینکه از ترموسات یخچال شارپ استفاده درست کنید آن را روی دمای مناسب تنطیم کنید . بیشتر توموستات ها در سقف کنار و دسته ای در بیرون یخچال شارپ در بالا قرار دارند . زمانی که ترموستات هوای گرمی را دورن یخچال شارپاحساس میکند کمپرسور را فعال کرده و هوای سرد جایگزین هوای گرم میشود .

ترموستات یخچال شارپ را چگونه تنظیم کنیم؟

در یخچال هایی که با ترموستات های میکانیکی از نمادهایی برای تنطیم ترموستات استفاد میشود . هرچه این عدد بیشتر شود معنای ان بیشتر کار کردن کمپرسور در مدت طولانی تری است . دمای پیشنهادی بین 2 و 3 می باشد . اما در یخچال هایی که با برد دیجیتال کار میکنند قضیه کمی متفاوت است یخچال های شارپ دمای تقریبی میگیرند و هرچه این دما به صفر نزدیک باشد به معنای بالا رفتن کار کمپرسور و در نتیجه سرمای بالاتری است در این یخچال ها مثلا سایدبای سایدها دمای پیشنهادی برای یخچال 5 تا 7 و در فریزر -18 تا -20 می باشد .

ترموستات

خرابی ترموستات یخچال فریزر شارپ :

در واقع ترموستات مثل کلیدی است که در صورت تنطیم شدن دما به حد معین برق را از کمپرسور میگیرد . این کلید امکان دارد به مرور زمان کارایی خود را از دست داده و خرابی خود را به شکلی مانند از کار افتادن ناگهانی یخچال فریزر شارپ و یا در مواردی دیگر به هم خوردن ساعت کار واستراحت یخچال شارپ بروز دهد .

تست ترموستات خراب یخچال فریزر شارپ :

1 ) اگر ترموستات از کار افتاده باشد بعد از اینکه ازسیم های برق مطمئن شدید ، کمپرسور یخچال شارپ را لمس کنید اگر داغ بود احتمال کمی بر خرابی ترموستات وجود دارد و اگر سرد بود احتمال تعویض ترموستات بیشتر میشود .

2) سیم های اصلی ترموستات را از جدا کرده و به هم متصل کنید اگر کمپرسور روشن شد مشکل از ترموستات می باشد .

تعویض ترموستات یخچال فریزر شارپ

مراحل تعویض ترموستات یخچال فریزر شارپ :

ابتدا یخچال  شارپ را از برق کشیده

قاب روی ترموستات را باز کنید

سیم سنسور ترموستات که به بدنه یخچال شارپ متصل است را جدا کنید

مهره ای ترموستات را به قاب متصل کرده آنرا باز کنید تا ترموستات جدا شود