سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رفع ایراد نچرخیدن ماشین لباسشویی آبسان در کرج

رفع ایراد نچرخیدن ماشین لباسشویی آبسان در کرج:اگر ماشین لباسشویی نو یا کهنه آبسان شما در حالت آبکشی و خشک کردن نمی‌چرخد، چند راه‌ حل که شما هم می‌توانید انجام دهید را شرح می‌دهیم. نخستین کاری که زمانی که ماشین لباسشویی نمی‌چرد یا تخلیه نمی‌کند، ریست کردن کامل آن است. این عمل باید پیش از در آوردن قطعات یا پنل صورت بگیرد تا اطمینان داشته باشیم که بخش کنترل کامپیوتری ایرادی ندارد. اگر با مطالعه مطالب زیر قدر به تعمیر ماشین لباسشویی خود نبودید با تعمیرگاه مجاز توربو سرویس با شماره 09120448148تماس بگیرید.

ماشین لباسشویی


رفع ایراد نچرخیدن ماشین لباسشویی آبسان در کرج

کنترلر (برد) ماشین لباسشویی

برخی اوقات کنترل (برد الکتریکی) ماشین لباسشویی کد غلطی به موتور می‌فرستد مانند:

  •     خطای سنسور‌های ماشین لباسشویی
  •     متعادل نبودن بار ماشین لباسشویی
  •     ایراد در برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

برای انجام ریست کامل، دوشاخه‌ی ماشین لباسشویی آبسان را با توجه از پریز برق در آورده و یک دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت یک دقیقه، دوشاخه برق ماشین لباسشویی آبسان را به برق وصل کنید. بعد، در ماشین لباسشویی را 6 بار در عرض 12 ثانیه باز و بسته کنید تا سیگنال ریست به تمام قسمت‌ها ارسال شود زمانی ریست کامل شد، ماشین لباسشویی را بدون لباس و با یک برنامه‌ی کوچک روشن کنید. مشاهده کنید که ماشین لباسشویی آبسان برنامه را به طور نرمال اجرا می‌کند. اگر ماشین لباسشویی صحیح کار کرد، پس با ریست شدن ایراد رفع شده است. اگر نه، به تکنیک‌های عیب‌یابی و علت های ایراد زیر مراجعه کنید.

تعمیر

میکروسوئیج درب ماشین لباسشویی

اگر ریست کردن ایراد را رفع نکرد، احتمالا ایراد از میکروسویچ درب باشد. ماشین لباسشویی‌های آبسان اگر میکروسویچ درب عیب داشته باشد، برنامه‌ی چرخش را آغاز نمی‌کنند. برای چک صحیح، بایستی میکروسوئیچ درب را در آورید. میکروسویچ درب درون محفظه‌ ماشین لباسشویی آبسان نزدیک قاب درب قرار دارد. طریقه ی در آوردن میکروسویچ درب ماشین لباسشویی آبسان در مدل‌های گوناگون متفاوت است، پس به دفترچه‌ی راهنمای ماشین لباسشویی‌تان مراجعه کنید. به خطر داشته باشید که پیش از اینکه کار دوشاخه را از پریزر در آورده باشید. اتصالات سیم‌های میکروسوئیچ درب را در نیاورید و در همین علت با یک مولتی‌متر آن را تست کنید. به این حالت که زمانی کلید فشرده می‌شود باید مدار بسته شود یعنی جریان برقرار شود و در حالتی که کلید فشرده نشده جریان باید قطع شود. اگر میکروسویچ درست کار نمی‌کند باید عوض شود. میکروسویچ درب را جدا کرده و با مراجعه به فروشگاه لوازم یدکی، یک کلید میکروسویچ درب نو بخرید