سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موتور یخچال فریزر دوو تعمیر و تعویض آن

موتور یخچال فریزر دوو تعمیر و تعویض آن : در این مطلب قصد داریم در مورد کمپرسور یخچال و کارایی آن مطالبی را عنوان کنیم از جمله طرز کار کمپرسور یخچال را شرح میدهیم، همچنین در پایان در مورد عیب یابی و تعمیر مشکلات رایج در ارتباط با کمپرسور یخچال توضیحاتی را آورده ایم.

تعمیر یخچال

موتور یخچال فریزر دوو تعمیر و تعویض آن

اجزاء الکتریکی یخچال فریزر دوو شامل موتور الکتریکی، ترموستات ، فانوسک محتوی گاز، لوله مویی، لوله بلو، فنر و اهرم ها، پیچ تنظیم می باشد. قسمت الکتریکی در اغلب یخچالهای خانگی یک الکتروموتور از نوع آسنکرون است که وظیفه ی به حرکت درآوردن قسمت مکانیکی را به عهده دارد. البته در سالهای اخیر کمپرسور یخچال فریزرها دوو هم تغییرات زیادی داشته اند و قسمت الکتریکی آنها اینورتری یا موتور خطی شده اند.

اجزاء مکانیکی شامل کمپرسور، کندانسور و فیلتر یا درایر، اواپراتور و کاپیلاری تیوب می باشد که در اینجا ما به تحلیل و بررسی کمپرسور یخچال فریزر دوو می پردازیم. بطور کلی کمپرسور،کندانسور، اواپراتور، ترموستات و گاز اجزاء ثابت یخچالها می باشند که فرآیند سرما سازی را در یخچال فریزر دوو برعهده دارند.

وظیفه ی کمپرسور یخچال فریزر دوو

کمپرسور یخچال فریزر دوو وظیفه ی گردش و فشرده کردن گاز مبرد فریون در درون کانالهای اواپراتور را بر عهده دارد که این گاز در کندانسور خنک شده و تبدیل به مایع می گردد. بر روی بدنه کمپرسور اغلب سه لوله دیده می شود، لوله ی مخصوص شارژ گاز یا لوله کور، لوله ی رفت یا فشار گاز، لوله ی برگشت یا مکش.


تعمیر موتور یخچال

طرز کار کمپرسور یخچال فریزر دوو

غالبا لوله ی ترموستات را به سقف اواپراتور و یا قسمت تحتانی متصل می سازند و هنگامیکه ترموستات در حالت وصل قرار میگیرد کمپرسور یخچال فریزر دوو شروع به کار کرده و با سرد شدن گاز درون لوله مویی، لوله بلو و به تبع آنها فانوسک کاهش حجم داده و جمع می شود در این وضعیت اهرم اتصال کلید درون ترموستات به سمت پایین کشیده شده و فاز موتور قطع خواهد شد.

با خاموشی موتور و متوقف شدن کار کمپرسور، سرمایی که در محیط یخچال فریزر دوو وجود دارد، به خصوص اواپرایتور کاهش می یابد و گازی که درون فانوسک ترموستات وجود دارد فعال شده و به دلیل گرم شدن محیط اضافه حجم می یاید و فانوسک بزرگتر می شود، با این افزایش کلید ترموستات وصل شده و کمپرسور یخچال شروع به کار می کند. مدت کار کمپرسور یا به عبارتی میزان سرمای دلخواه در اواپرایتور را می توان بوسیله ی ولوم ترموستات که در حقیقت اهرم کنترل حجم فانوسک است تنظیم نمود.

هزینه تعمیر کمپرسور یخچال فریزر دوو

در بحث تعمیر یخچال فریزر دوو بسیاری از افراد تعمیرکار بعد از بررسی و عیب یابی کمپرسور یخچال فریزر دوواگر متوجه شوند که علت خراب شدن یخچال فریزر دوو خرابی این قطعه است، با توجه به میزان خرابی کمپرسور که قابل تعمیر است یا نیاز به تعویض دارد، کمپرسور نیم سوز شده باشد یا دچار افت فشار شده باشد، هزینه های متفاوتی دارند که البته تمامی این هزینه ها باید مطابق با هزینه هایی باشد که اتحادیه مربوطه تعیین کرده است. معمولا برای هر یک از پارامترهای زیر هزینه جداگانه ای درنظر گرفته شده است:

  • هزینه تعویض کمپرسور
  • هزینه رفع سر و صدای اضافه کمپرسور
  • هزینه تنظیم فشار کمپرسور
  • هزینه ایاب و ذهاب
  • و…